fallback

Mustang, купен за 500 долара, сега струва поне милион

Автомобилът на шефа на Ford е направен още преди серийното производство на модела (ВИДЕО)

Историята на Ford Mustang е дълга, славна и започва официално на 17 април 1964 г., когато е представянето на първото поколение. Има обаче и други интересни факти, защото през 1963 г. са произведени 10 предсерийни Ford Mustang. Един от тях е открит и то какъв - колата е подарък на ръководителя на концерна Хенри Форд II. За уникалния Ford Mustang разказва програмата Barn Finder от Youtubе канала Hagerty.

 

 

Произведени са над 10 милиона Mustang и нито един от тях не е като този. Прототипът е по същество ръчно изработен персонализиран автомобил. Малки детайли, като факта, че няма видими точкови заварки, показват, че тази кола е построена така, както би се очаквало рестомод от висок клас да се произвежда днес.

Редкият Ford Mustang струва сега поне 1 милион долара, смятат експерти. Този автомобил е един от последните прототипи, при това специален - черното купе е за главния изпълнителен директор на американския концерн Хенри Форд II (внук на Хенри Форд). Автомобилът е до голяма степен идентичен с първия сериен Ford Mustang от 1964 г., въпреки че са направени редица подобрения „за шефа“.

 

 

Първо - покривът му е завършен с винил, както при премиум колите от онези години. Второ, интериорът е облицован със скъпа кожа и са монтирани метални (не пластмасови) бутони. Тези елементи не са били в серийния Mustang. Сенниците, таванът и таблото са кожени. Дори гърловината на горивото е обвита в кожа.

Радио бутоните, конзолата и таблото са изцяло от истинско тиково дърво. Воланът е от дърво и лят под налягане метал. Тази кола почти няма пластмаса. Тази кола просто е построена по различен начин. Под предния капак е стандартен 4,7-литров V8 двигател с мощност 271 к.с. с., съчетан с 4-степенна механична скоростна кутия, спирачките са дискови.

 

 

Настоящият собственик пази най-редкия Ford Mustang от 1975 г. и много рядко го изкарва от гаража. Той се опитва да запази колата в най-оригиналното състояние и все още няма намерение да я продава. Този прототип на Ford Mustang е безценна част от историята на Ford, която е закупена само за... $500.

Каква е историята на собствеността? Когато Хенри Ford II спира да използва колата, той я дава на своя шофьор, който притежава машината до 1970 г. След това я продава на свой приятел, който през 1975 г. също е обявява за продажба. Но тогава времето се е отразило на колата и тя е почти напълно ръждясала. Настоящият собственик обаче е местен, вижда обявата, купува автомобила и от тогава го притежава.

 

 

Този Mustang е на почти 60 години и през цялото време е „живял“ на около три мили от мястото, където е създаден. Тогава обаче настоящият собственик не знае пълната история на колата, докато някой не му предлага 17 000 долара за нея. Което е около пет пъти повече от това, колкото се смята, че струва в края на 70-те години. След повече проучвания той разбира какво има и прави пълна реставрация.

Сега собственикът има много документи за колата, включително оригиналната обява за продажба. В нея този Ford Mustang е посочен като „специално направен за семейството на Форд“. Исканата цена е 525 долара.

След известни преговори обаче се споразумяват за крайна цена от 500 долара. Тогава. Сега, след почти половин век по-късно се предполага, че струва 1 милион долара. Но не изглежда, че настоящият собственик има интерес да продаде тази част от историята на Ford. Оказва се, че той е бивш служител на Ford, който разбира и уважава това, което има. И е идеалният пазач на такъв исторически Ford Mustang.

 

 

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Но реалността е друга,ще си карам хондичката която стои на паркинга пред блока
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Пичове,спорите за коли от две различни категории(или сегмента на съвременен език).Tesla в момента се ползва за ежедневна употреба,от точка"А"до точка"Б".Мустангът вече е ретро със специални изпълнения по интериора.След 50-60-100години ще се дават същите баснословни пари за подобни автомобилиTesla.Аз,ако имах пари бих си взел и двата автомобила.Първият ще ми служи в ежедневието.А вторият щях да го изкарвам само на някой ретро парад
  • #37
    До 33 ( преди 1 година )
    Прочети внимателно какъв въпрос съм ти задал и отговори на него:"А междуосие? Или разпределение на масата?" А сигурен ли си, че това са недостатъци на Тесла и електромобилите като цяло? " Пак питам смяташ ли че при електромобилите разпределението на масата е по-лошо отколкото при автомобилите с ДВГ. Смяташ ли, че междуосието при електромобилите е по-зле отколкото при автомобил с ДВГ? Защото аз мисля точно обратното. Това са едни от предимствата на електромобилите, а не недостатъци.
  • #36
    До долния ( преди 1 година )
    Всичко което това, за което говориш не зависи от задвижването. Дали ще е електрическо, дизел, бензин метан или пропан бутан. Така че не знам защо слагаш всичко под един знаменател и трябва да има един единствен перфектен автомобил. Освен това всяко нещо си има цена и всеки сам преценява какви са критериите които трябва да му покрива един автомобил за бюджета, който е отделил за него. Тоест няма как обективно да оцениш качествата на чужд автомобил, като приложиш своите собствени критерии
  • #35
    Владислав ( преди 1 година )
    Мога да кажа и за прехваления Нисан- GTR. Оказа се,че е с ужасна шумоизолация и след 3г повечето части в купето от вибрацията почват да се разпадат и да се изтъркват и изхабяват и собствениците ги продават. В крайна сметка истинските любители на автомобили знаят какво искат, какво ги гъделичка, какво им доставя удоволствие и поставя усмивка на лицата им. И затова са готови да дават пари. Затова и тези автомобили са легенди.Хайде нека вместо да сме черни и бели да гледаме обективно на нещата.
  • #34
    Владислав ( преди 1 година )
    Не говоря конкретно за Тесла, говоря като цяло за ел.автомобили. Някак все да възхваляваме новото колко яко било и колко удобно. Да, за тази цена толкова, но и за цената спрямо това което получаваш можем да коментираме. Но да седнем да казвам как Тесла е революционна и Ел. Колите са бъдещето и как ДВГ е стара технология както масово чета! Айде малко да слезем на земята. То и Додж-демон бяха големи думи ама .......драг.....това е ,всичко приключва с драг-а. От там насетне пълен кошник.
  • #33
    Владислав ( преди 1 година )
    До 28: Недостатъците на електромобилите са много. Няма да седна сега да ги изброявам. Имат още много много път да изминат докато станат автомобили отговарящи на всички претенции на различните клиенти. Но да се седне да се обяснява колко са "Уау" Ами съжалявам, но не мога да се съглася. Не претендирам, че съм разбирач. Просто съм фен и чета ,гледам ,слушам хора и когато имам възможност шофирам различни автомобили. Преди 3г се качих на първия си електромобил и създадох своето впечатление.
  • #32
    Владислав ( преди 1 година )
    До 27: Не, не мисля, че Мустанг го притежава, говорех принципно при автомобилите.
  • #31
    До долния ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика между възможности и бюджет за покупка на нещо? Имаш ли 100 лв в джоба? А пиеш ли кафе по 100 лв килограма? Правиш ли разликата между това да имаш парите и да искаш да ги дадеш за нещо конкретно? Защо смяташ че е правилно да инвестирам 100 000 лв в ламарини, а не в нещо друго?
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Точно Тесла няма да притежаваш никога.Не ти е в ценовия диапазон на паричните възможности.Остава ти само да си мечтаеш.
fallback
Последни