fallback

Защо Москвич-21416 със задвижване на всички колела не оцеля?

Автомобилът е замислен като отговор на Audi Quattro, но не стига до серийно производство

Появата на Audi Quattro в началото на 80-те години променя представата за автомобилите и няма как в бившия СССР да не следват съвременните за момента тенденции. В края на 80-те години в редица автомобилни заводи в страната са създадени прототипи на леки автомобили със задвижване на четирите колела. Един от тях е AZLK-21416.

 

 

На базата на AZLK-2141 създаването на вариант 4х4 има две основни цели. Първо - на фона на търговския успех на Audi Quattro да се увеличи привлекателността на сглобяваните за износ Москвич. Второ - за задоволяване на вътрешното търсене, тъй като в СССР все още няма достатъчно качествени пътища.

В резултат на това през 1984 г., дори преди развитието на масовото производство на AZLK-2141, Министерството на автомобилната индустрия инициира разработването на своя версия с пълно задвижване, която получава индекс - AZLK-21416. Или иначе казано – Москвич-21416 със задвижване на всички колела, като в разработката участва британската компания FFD (Ferguson Formula Developments Limited).

 

 

Наличието на AZLK-2141 улеснява замяната на задвижването на предните колела с пълно, като същевременно запазва стандартния тип каросерия. Подобно на Audi Quattro, Москвич има надлъжен двигател, така че не е трудно да се адаптират агрегати към него. Използва се самоблокиращ се диференциал на базата на Torsen, който тогава е част от автомобили на Audi.

Освен това специалистите монтират оригиналния вторичен вал, нови вилки, лагери и редица други детайли. От скоростната кутия въртящият момент се предава през карданния вал и скоростната кутия AZLK-2140 към задните колела. Самото окачване е независимо.

 

 

Вместо обикновен, на обещаващия AZLK-21416 е монтиран експериментален 4-цилиндров двигател AZLK-21414. Този бензинов агрегат с работен обем от 1,8 л произвежда 95 к.с. Получава класическа карбураторна система, 8-клапанна цилиндрова глава с ремъчно задвижване на разпределителния вал и чугунен цилиндров блок. Като цяло се оказва добър мотор, който е точно за кола със задвижване на всички колела.

В края на 80-те години първите образци на AZLK-21416 преминават цялостни тестове. Освен това се експериментира с различни видове трансмисии. Както се очаква, базираната на Thorsen се оказва най-успешна. С тази схема колата е предвидимо контролирана, уверено поддържана на лек офроуд и заледен асфалт.

 

 

Отнема няколко години за финализиране на автомобила и до 1990 г. Москвич 4x4 е готов за производство. Освен това, в допълнение към хечбека, е планирано да се правят седан със задвижване на всички колела AZLK-214126 и пикап AZLK-2335.

Разпадането на СССР обаче проваля тези планове. Създадени са няколко прототипа, но задвижването на всички колела в AZLK не е забравено. Състезателен автомобил с 4х4 става бронзов медалист от Европейския шампионат по автокрос.

 

 

През 1999 г. малка промишлена партида от седани Калита и Княз Владимир, оборудвани със системата, е сглобена в Московския автомобилен завод. Това обаче са последните издихания на умиращата фабрика.

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Само да вметна, че 1-та версия Ауди Куатро е с 200к.с. двигател, а на Космича са турнали "напомпан", с цели 95к.с.
  • #11
    Бате Иво ( преди 1 година )
    Честно казано пред 2138 Ауди куатро пасти да яде Евентуално Ланд круизъра и Дефандера може да се конглокират с него по проходимост
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    За средата на 80-те години бяха приемлив масов автомобил, но не им достига време и пари след разпада на ссср
  • #9
    Голям дразнител ( преди 1 година )
    С кражби и подкупи става,но не оцелява.Като с виаграта.Тарикатлъка води до пропастта.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Москвича е абсолютен *** ръбат е шумен е неудобеб
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Боже боже какво доживях да чуя москвич конглокент на audi quattro аз получих страхова невроза от един такъв москвич и бях истински щастлив когато го разкарах
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Този риски *** ръждясваше по-бързо от Опелите. 4*4 дръжки - не да успели да копират Ауди. Руснаците нвмат нито един автомобил собствена разработка от 0 . Всикое копировка и кражба на идеи.
  • #5
    хахаха ( преди 1 година )
    90-та година готови били. Те виждали ли са 90-та година западна кола?? то и сега така бяха готови и накрая на китайската кола слагаме емблема. и в БГ-то е така, 5г мислиме, 5-г спориме, 5г мъчиме да направиме нещо и той живота минал. Затова е по лесно да отидеш на готовото пък тука да го мислат.
  • #4
    ник ( преди 1 година )
    Защо ни занимавате с патологичните провали на една абсурдна и античовешка система!?
  • #3
    Nawi ( преди 1 година )
    Otkradnat ot Simka-Crisler, no dialan s teslata.
fallback
Последни