fallback

Как шофьорите „убиват" инжекциона на колата, без дори да знаят

Използването на евтино и некачествено гориво е само един от проблемите

Прекъсвания на захранването се случват както при нови, така и при много използвани машини. Доста често причина за това са т.нар. инжектори, които са част от инжекционната система и не на последно място са доста скъпи. Разказваме ви как дори опитни водачи довеждат нещата до ремонт.

Като начало електронният блок за управление на двигателя (ECU) следи за приноса на всеки цилиндър към общата работа на силовия агрегат въз основа на информация от сензора на коляновия вал. Ако един от цилиндрите работи по някакъв начин неправилно, тогава електрониката прави корекцията на горивото и може да изравни работата му.

Тази настройка обаче има определен диапазон и ако той бъде надхвърлен, на таблото за управление се показва иконата Check Engine. Това се случва, когато дюзата е напълно запушена или, обратно, просто излива гориво в цилиндъра и ECU не може да направи нищо по въпроса.

Използването на евтино гориво води до подобна ситуация, особено ако често зареждате на непроверени бензиностанции. Например, майстори на автомобили позволяват използването на бензин с по-ниско октаново число и наивни граждани следват препоръките им.

Но това не си струва да се прави. Горивото с ниско октаново число и мръсното такова незабавно запушва дюзите с отлагания , така че проблемите започват: възниква детонация, а това е пагубно за двигателя. Дизеловите мотори са още по-трудни. Там се добавя вода, но дюзите не я понасят. Течността причинява корозия, което води до залепване на т.нар мултипликационнен клапан. В резултат на това двигателят започва да работи нестабилно.

Често шофьорите на употребявани автомобили отиват в сервиз, за да почистят инжекторите с помощта на специално устройство. Към това "упражнение" трябва да се подхожда много внимателно. В крайна сметка при такава процедура е трудно да се оцени степента на замърсяване. Случва се отлаганията върху инжекторите да останат, но вече да не са залепени за дюзата.

Тогава конверторът ще пострада. Мръсотията, която попадне в него, ще причини локално прегряване и топене някои от елементите. Също така не се препоръчва почистване на стари дюзи с керамично покритие с ултразвук, защото керамиката започва да се рони.

И накрая, човек може да бъде разочарован от собствената си алчност. Да кажем, че майсторите са извършили компютърен анализ, проверили са херметичността на всмукателния отвор и са демонтирали дюзите, за да видят степента им на замърсяване. Оказа се, че всички са "живи", с изключение на една.

Собственикът решава да смени само „мъртвата“ резервна част, а останалите, казват те, пак ще работят. Всъщност е по-добре да сменим всички, защото те функционират при равни условия. Подмяната е скъпа, но е по-добре да я направите веднъж, за да не плащате два пъти.

fallback
  • #17
    до 14 ( преди 1 година )
    Зарзават като тебе не е разбрал, че в САЩ не е "октана" 80, а се измерва просто по друга скала, иначе си е същото гориво
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    По скъпото гориво винаги е по качествено...в България и в чужбина горивата не са еднакви...Във всеки бензин има добавки...Детонацията винаги е лош компонент.Всяко нещо иска профилактика и има ресурс!!!
  • #15
    Калин ( преди 1 година )
    Тоя весник събира куцо,кьораво и сакато да пише глупости.Не,че другите вестници са по различни,но при вас е уником.Би трябвало да ви закрият вестника,че една статия нямате написана в рамките на нормалните норми.Имам чувството,че всички там сте лунатици.
  • #14
    Боян ( преди 1 година )
    Абе м***лоумник,що пишеш глупости бе?Имам вкарана кола от САЩ бензин (хибрид)Там октана е 70-80 2ро Ако се прецака сюзан в Бг се отренонтира ,както си е в Бг.Защо всички дюзи да сменя!?!?Това е една торба с пари.3то Защо не си взимаш медик***лентите преди да пишеш глупости.
  • #13
    Никой ( преди 1 година )
    Скъпото гориво не е гаранция за качество!
  • #12
    Хейтър ( преди 1 година )
    Виждал съм доста да се стискат за дюзи и никога не им се е получавало накрая си купуват по 5 или 6 та вместо да спестят се набутват. Но тук в БГ всички са майстори и разбират от всичко.
  • #11
    Кво те интересува ка ( преди 1 година )
    И най вече,ако е бензинка и сложиш Газ на двигателя с директно впръскване.Клапаните стават на нищо.Брал съм белята на такава.
  • #10
    А1 ( преди 1 година )
    Майкооо, по-големи глупости не бях чел. Бензин, дизел - все октан ви е в устата. За цетаново число да сте чували???И кой каза, че ниския октан е по-мръсно гориво? Проверете си термините поне в Уикипедия преди да се излагате с подобни статии. Там дори на ниско ниво са обяснени добре.
  • #9
    до #6 ( преди 1 година )
    Не октана ги запушва, а качеството. Нискоктановото гориво е най-евтино и най-некачествено. Ползва се предимно за стари трошки, които нямат проблеми с некачественитегорива, ноако налееш такова на по-нов автомбил има голяма вероятност да го прецакаш. Та това е логиката, а не както си го разбрал, че октана, като е малко се запишват.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Според вас при цени от над 500-1000 лева за една дюза, е изключително разумно да изхвърлим напълно здрави и работещи дюзи, и да платим няколко хиляди лева на вятъра. Пишете само глупости.
fallback
Последни