fallback

Проучване: Оптимизмът за електрическите автомобили намалява

Близо 1000 мениджъри от индустрията от 30 държави очакват сериозни трудности пред колите на ток

Перспективите за електрическите автомобили се виждат много по-малко розови от миналата година и настроението е смекчено от реализъм - това показва традиционното проучване на консултантската фирма KPMG сред ръководители в автомобилния сектор.

 

В 23-тото издание на KPMG - Global Automotive Executive Survey, са анкетирани над 910 ръководители от 30 държави, питани на 20 езика. Резултатите показват, че въпреки политиката, която е изцяло насочена към електрическите коли, мениджърите намаляват очакванията си. Според тях делът на електрически автомобили през 2030 г. ще бъде максимум 40 процента (не се включват хибриди).

Миналата година прогнозите бяха между 20 и 70 процента, тази година вече ентусиазмът значително се охлади - мнозинството от отговорите са за между 10 и 40 процента. Три пазара по-специално се сриват – в Индия лошата инфраструктура за зареждане се разглежда като пречка, в Бразилия разчитат на биогорива, а Япония се фокусира върху хибриди и други енергийни носители, като водород.

Още един предупредителен сигнал за всички производители на автомобили, които разчитат единствено на превозни средства, задвижвани от батерии - колкото по-близо до клиента са участниците в проучването, толкова по-малко ентусиазирани са те за електрическите превозни средства.

 

 

Например в САЩ ръководителите, наети директно от производителя, смятат, че до началото на новото десетилетие електромобилите ще представляват 30 процента от пазара. Дилърите, от друга страна, приемат 22 процента. И двете числа са далеч от смелата цел от 50 процента, обявена от президента Джо Байдън, информира Focus.de.

Не може да се приеме, че анкетираните са прекалено критични към електрическата мобилност - 77 процента от тях смятат, че клиентите ще чакат половин час или повече, за да заредят батерията си до 80 процента. Половината от ръководителите са „много загрижени” за наличието на материали за електрически автомобили.

 

 

Много суровини в момента се добиват и преработват в Китай. „Броят на необходимите нови литиеви, кобалтови и никелови мини и преработвателни предприятия е голям“, предупреждава проучването на KPMG. А все по-сложните митнически и търговски разпоредби правят ситуацията още по-трудна.

Автономните превозни средства, в които е известно, че са инвестирани милиарди, сега също се оценяват по-предпазливо. „Ръководителите продължават да виждат перспективите на технологията като положителни, но все още не виждат времето, когато ще се използват в големите градове в бъдеще“, според проучването. Тъй като изпълнението е „по-сложно, отколкото се смяташе досега, изисква се търпение и дълбоки джобове“.

 

 

fallback
  • #7
    До долния ( преди 1 година )
    Ако имаше елементарна обща култура, щеше да знаеш че синтетичните горива се произвеждат с помощта на електричество и за гориво за изминаване на 100 км се изразходва електрическа енергия с която един електромобил може да измине поне 500 км. Как смяташ, дали ще е по изгодно директното зареждане от контакта, или ако между контакта и автомобила има десетина посредника, които са инвестирали милиарди в инструктора за производство, съхранение транспорт, пак съхранение и продажба на синтетични горива?
  • #6
    Да сме живи и здрави ( преди 1 година )
    Ще видите след 10 години ще се обърнат на 180 градуса и ще кажат че електрическите коли са били грешка и по добро от дизела няма. Ще измислят синтетична нафта с ниски емисии и на мода ще дойдат отново 6 цилиндровите редови дизели с обем от 2.5 до 4 литра. Тоя филм вече сме го гледали цели 2 пъти. Нищо не се е променило. Балъците са едни и същи и кълват на зелено.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Я ги покажи тези коли по-евтини електрички. Къде са? Иначе съм съгласен, че ако електричките се изравнят като цена с ДВГ, биха имали смисъл въпреки лимитациите си. Но в момента хем са по-скъпи, хем ти налагат неудобства. Да когато зарядната инфраструктура напредне достатъчно, тези неудобства ще намалеят. Но пак остава разликата в цената за сравним продукт.
  • #4
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Какво според тебе ще е бъдещето ако не е електрическо и защо смяташ, че сектантите на дадена технология ще са мнозинство и ще предпочетат да си купят по скъп автомобил със съответното задвижване за който да плащат повече за поддръжка и повече за зареждане за изминаване на определено разстояние?Какво те кара да смяташ, че няма да предпочетат да си купят възможно най-изгодния за тях автомобил?
  • #3
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Веднъж да се съглася с тебе. Браво че най-накрая си получил прозрение защо в Китай партията не успя да накара китайците вече 15 г. да преминат на електромобили въпреки, че им даваше огромни субсидии при покупка на електромобил и не издаваше регистрационни номера на автомобили с ДВГ в големите градове и за тях се чакаше с години. Но преди 2 год. спря субсидиите, но пазарният дял на електромобилите оттогава, от 10% стана на 35% само за 2 г., само защото ВЕЧЕ електромобилите са по-евтини от ДВГ
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Рано или късно и най-ментално ощетения ще разбере, че нещата не стават щото партията е казала! Тоя филм сме го играли и знаем, че свършва зле! Остава шепа политолигофрени да го проумеят! Ел може да има някакво бъдеще - но бъдещето не е Ел!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Същите тези преди четири години обясняваха как през 2025 година в най-оптимистичния вариант продажбите на електрически автомобили ще имат 10% пазарен дял. Само че днес е 2022 година, а те вече минаха 10%. Обаче сега си вярват, че ще познаят. Има толкова много неизвестни, че е трудно да се гадае. Единственото сигурно нещо е че клиентите ще купуват това което им е изгодно. Ако електромобилите станат по-евтини от ДВГ, продажбите могат да минат и 70%, но пък ако поскъпнат, може да са под 20%
fallback
Последни