fallback

Проучване: Оптимизмът за електрическите автомобили намалява

Близо 1000 мениджъри от индустрията от 30 държави очакват сериозни трудности пред колите на ток

Перспективите за електрическите автомобили се виждат много по-малко розови от миналата година и настроението е смекчено от реализъм - това показва традиционното проучване на консултантската фирма KPMG сред ръководители в автомобилния сектор.

 

В 23-тото издание на KPMG - Global Automotive Executive Survey, са анкетирани над 910 ръководители от 30 държави, питани на 20 езика. Резултатите показват, че въпреки политиката, която е изцяло насочена към електрическите коли, мениджърите намаляват очакванията си. Според тях делът на електрически автомобили през 2030 г. ще бъде максимум 40 процента (не се включват хибриди).

Миналата година прогнозите бяха между 20 и 70 процента, тази година вече ентусиазмът значително се охлади - мнозинството от отговорите са за между 10 и 40 процента. Три пазара по-специално се сриват – в Индия лошата инфраструктура за зареждане се разглежда като пречка, в Бразилия разчитат на биогорива, а Япония се фокусира върху хибриди и други енергийни носители, като водород.

Още един предупредителен сигнал за всички производители на автомобили, които разчитат единствено на превозни средства, задвижвани от батерии - колкото по-близо до клиента са участниците в проучването, толкова по-малко ентусиазирани са те за електрическите превозни средства.

 

 

Например в САЩ ръководителите, наети директно от производителя, смятат, че до началото на новото десетилетие електромобилите ще представляват 30 процента от пазара. Дилърите, от друга страна, приемат 22 процента. И двете числа са далеч от смелата цел от 50 процента, обявена от президента Джо Байдън, информира Focus.de.

Не може да се приеме, че анкетираните са прекалено критични към електрическата мобилност - 77 процента от тях смятат, че клиентите ще чакат половин час или повече, за да заредят батерията си до 80 процента. Половината от ръководителите са „много загрижени” за наличието на материали за електрически автомобили.

 

 

Много суровини в момента се добиват и преработват в Китай. „Броят на необходимите нови литиеви, кобалтови и никелови мини и преработвателни предприятия е голям“, предупреждава проучването на KPMG. А все по-сложните митнически и търговски разпоредби правят ситуацията още по-трудна.

Автономните превозни средства, в които е известно, че са инвестирани милиарди, сега също се оценяват по-предпазливо. „Ръководителите продължават да виждат перспективите на технологията като положителни, но все още не виждат времето, когато ще се използват в големите градове в бъдеще“, според проучването. Тъй като изпълнението е „по-сложно, отколкото се смяташе досега, изисква се търпение и дълбоки джобове“.

 

 

fallback
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Чакай нали говорехме за евтини коли. Къде сега минахме на коли за 120+ Хил лв. Колко хора могат да си ги позволят. Да при луксозните разликата е малка, но колко хора имат такъв бюджет? И колко имат 50тина Хил лв?
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    По същите физични закони, но този път и по икономическите, най-евтина енергия се произвежда от възобновяеми източници, които са децентрализирани източници на енергия и мощностите могат да се изградят на мястото на потреблението без нужда от електропреносна мрежа. Тоест цената на тока няма да може да бъде определяна от монополисти като цената на горивата и това ще е другата причина за преминаване към електромобили.
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Точно така е. Проблемите с електромобилите не са от физически характер, а са само икономически. В момента в който се изравнят цените на електромобилите с автомобилите с ДВГ, мачът вече ще е свирен и това ще е началото на края на ДВГ, който губи от електромобилите по абсолютно всички физични закони.
  • #14
    А.В.Торът ( преди 1 година )
    Шса сетите, едеьоти. Политиката може и да се напъва да определя реалностите, но с физиката не се спори.
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    Ами ако този автомобил ти е малък спокойно може да сравниш тесла модел y с някой подобен по размер и мощност бензинов или дизелов suv с подобни параметри. Колко е по-евтин? Да не се окаже че електрическата конска сила е по-евтина от бензинова конска сила?
  • #12
    КСТНПРЛВБ ( преди 1 година )
    Абе той Електрика все обяснява за тия евтините и хубави електрички и те все не идват. Преди години нали имаше такива градски сапунерки на Пежо-Ситроен-Митсубиши, които се оказаха греда. После Рено дори пробваха с Туизи и там греда. Вярно, Туизито не беше 4хил евра, а 8, ама и от него едва продадоха някакви стотици бройки по всички земни кълбета (вероятно предимно на дилърите си).
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Пето пробег 120км ама смятани по NEDC в реални условия я има 80 я не. А на скоростен булевард може и 60. Зимата ще се молиш да изкара и 50.
  • #10
    5 ( преди 1 година )
    Първо казах коли а не пазарска количка, Второ в inside evs разглеждаха краш теста на Wuling-а - срещу друг подобен исполин шансовете ти да оцелееш са прилични (но не и 100%тови). Но да излезе срещу една проста еКорса, която тежи почти 3 пъти повече си пътник. Да не говорим за някой 2-тонен СЪВ. Трето за какъв комфорт говорим в кола малко по-голяма от Смарт за двама само че с 4 седалки. Четвърто градско ама ако не стъпваш на булеварди като Цариградско или Околовръстното.
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    При електрическата кола това което спестяваш от евтиното зареждане го даваш с цената на батерията.
  • #8
    До5 ( преди 1 година )
    Един от най-продаваните електромобили в китай струва 4000 и си има всички системи за сигурност abs, airbag и дори в базовата цена е включен климатроник. Вярно че няма модерна мултимедия, а само радио и възможност да си ползваш телефонът за мултимедия и навигация, но пък успешно преминава краш тестовете. Очевидно реалният пробег от стотина километра, въпреки че официално е повече, е напълно достатъчен за градско шофиране за голяма част от шофьорите. Скъпо ли ти се вижда ако го имаше в България
fallback
Последни