fallback

Porsche ще прави 550 млн. литра синтетично гориво годишно

Заводът на компанията в Чили вече работи, първият автомобил с eFuel е 911

Германската Porsche обяви официално началото на производство на синтетично гориво, от което засега се планират 130 000 литра годишно. Автомобилната компания отбеляза събитието, като с първите литри eFuel напълни резервоара на Porsche 911.

 

 

Плановете след това са за увеличаване на производството на eFuel до средата на десетилетието на 55 милиона литра, а очакванията са капацитетът да нарасне до 550 милиона литра две години по-късно. Обявената крайна цел на Porsche е да постигне въглеродна неутралност до 2030 г.

eFuel се произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия, което е една от причините съоръжението да се намира в Пунта Аренас в южната част на Чили. Там е ветровито, а бриз духа около 270 дни в годината, което позволява на вятърните турбини да работят с пълен капацитет. Освен това се намира близо до Магелановия проток, което го прави удобно за превоз на гориво по целия свят.

 

 

Майкъл Щайнер, член на Изпълнителния съвет за развитие и изследвания на Porsche каза, че eFuels ще „предложи на собствениците на съществуващи автомобили алтернатива, почти неутрална по отношение на въглеродните емисии". И това ще помогне на автомобилния производител да поддържа своите автомобили с ДВГ, стари и нови, на пътя.

Изчислява се, че със синтетични горива могат да работят повече от 1,3 милиарда коли с двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат по пътищата в продължение на десетилетия. За сравнение – през 2021 г. в САЩ са изразходвани 134,83 милиарда галона бензин (около 510 милиарда литра).

 

 

Синтетичните горива и алтернативите на BEV не са нещо ново. Audi тества синтетичен дизел още през 2010 г., а производителите все още инвестират и разработват автомобили, задвижвани с водород.

 

 

fallback
  • #11
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Ти наистина ли вярваш, че днес да речем е имало излишък от електрическа енергия в Европа и не са имали какво да я правят?Е какъв ти е проблемът тогава да минем изцяло на електрически автомобили и вместо тази чиста и безкрайна енергия да ходи зян просто да си зареждаме електромобилите с нея? Или по твоята логика електромобилите могат да се зареждат само с въглишна енергия и затова не се екологични. Батериите им също не могат да се произвеждат и рециклират с излишна възобновяема енергия?
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ех, електричарче, ех... винаги има излишна възобновяема енергия - това дето се казва е основна характеристика на ВЕИ :) дори да инсталираш 1 кВ пак ще има момент, в който инсталацията ще произведе излишък ;)
  • #9
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Този път съм напълно съгласен с тебе. От излишната възобновяема енергия може да се произвеждат течни горива. За целта обаче трябва да има излишна възобновяема енергия. Само да те питам, кога смяташ че в Европа може да има излишна енергия по принцип дори да не е възобновяема? Я се разбери със себе си, дали има недостиг или излишък, че два пъти не казваш едно и също. Ако става въпрос за зареждане на електромобили електрическата енергия е адски *** и не стига, ама за горива е чиста и излишна.
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И цената не е такава, при масово производство се очакват цени около 1.10 - 1.50 евро на литър - съвсем съпоставимо с цените на традиционното гориво, но поради добре подредените си атомни връзки е-горивата са с много по-добри показатели!
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    електричарите пак не са в час! синтетичното гориво, е склад за излишната енергия от "зелените" източници! те горките още си мислят, че тока (енергията) е някъде там и чака само техните батерии! За да намали емисиите си света трябва да произвежда чиста енергия за бита - за да стане това трябва да се инсталира мощност 2-3 пъти над нужното! И за да не гръмне мрежата, и за да не се хаби когато има излишъци се преобразуват в гориво! Абе електричакска му работа - ПРАЗНО МЕЖДУ УШИТЕ :D :D :D
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    #5 Знаеш ли че е така или преполагаш?Ако тези горива се произвеждат на места където енергията е много евтина/достъпна да я произведеш, както този случай с Чили или в Исландия където тя даже и да се произведе ще е сложно да се пренесе
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е чак толкова скъпо. Въртеше се цена около 10 лв за литър. Това гориво е предвидено за състезания и е поредният грийн уош - да се направиш на зелен при положение, че не си. От ауспуха на автомобила излизат почти същите вещества в почти същите количества, както с обикновен бензин.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не се казва за цената... 50лв на литър вероятно.
  • #3
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Ти винаги си твърдял пълни глупости, които дори не можеш да защитиш с какъвто и да е логичен аргумент. Няма никаква логика светът от един скъп енергоносител за който зависиш от няколко монополиста, да премине на още по-скъп вариант, зависещ от още по-малко монополисти, които да ти променят цената всеки ден. При батериите също може да има монопол, но като я купиш веднъж, никой не може да и промени цената в годините на ползване, а възобновяема енергия всеки може да си произведе и няма монопол
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Викаш друго си е да се ползват 50 квтч за 5 литра синтетика вместо да се ползват за 300 км пробег на електромобил и не знам колко точно ток е нужно за синтетика но едва ли е малко а за водород например са нужни 50 квтч за 1 кг който е достатъчен за около 100 км пробег не казвам че нямат бъдеще но не и като най-масов избор иначе няма лошо да ги има
fallback
Последни