Mercedes-AMG A45 се появи на пазара през 2013 година и беше толкова мощен, че го сравниха с появата на хиперзвукова ракета в Битката при Хейстингс (1066 година). Е, не беше с перфектното шаси. Но стана най-мощният хот-хеч в историята въобще. И дълги години водеше битка със зверчета като Audi RS3 , Honda Civic Type R и VW Golf R.
В първата версия инженерите на AMG успяха да изкарат 355 к.с. от два литра, четири цилиндъра и турбокомпресор, който имаше огромна гаранция. След това германският звяр беше модернизиран, а после беше добавена повече мощност, която подобри представянето на автомобила
И накрая се появи върховият в гамата A45 S, който вкара дрифт режим благодарение на интелигентните пакети съединители на задния мост. И увеличи мощността до почти 420 к.с. с ускорение от 3,9 секунди до стотака. Невероятно! Кола, която отначало се конкурираше едва ли не с тези за пазаруване от домакините в града, се оказа с повече конски сили от Ferrari 360.
Но явно идва краят на хот-хеча. И няма пощада дори за най-мощния. Mercedes се отказа окончателно от тази специална порода автомобили. Не само хечбекът, но и седанът A-Class ще бъдат спрени, като последната партида ще дойде през 2026 година. Причината е ясна - финансова.
Германската марка потвърди новината. Главният технически директор на Mercedes - Маркус Шафер, призна, че компанията не работи върху заместител на настоящата A-класа. Той каза: "Намаляването на компактното семейство от седем на четири модела беше необходимо в този сегмент. Имаме нужда от модели, които ще работят по целия свят, включително Китай и САЩ. Знам, че хечбекът е фаворитът на Европа, но не е част от плана. Трябваше да направим избор, много труден”.
Иначе казано - не е достатъчно рентабилно да се правят автомобили, които се купуват основно в Европа, докато SUV правят повече пари и се продават по целия свят. Това също означава, че няма да има хечбек версия на новия Mercedes CLA, която трябва да бъде пусната в продажба по-късно тази година. Няма да има и нови A35 или A45 AMG.
За щастие, двигателят все още ще бъде наличен, тъй като Lotus го използва в хибрида Emira. Има го и в Mercedes C63, а според съобщения са в ход и планове за AMG версия на новия CLA. Последният беше обявен по-рано този месец, давайки тласък на цяло семейство автомобили за емблематичната компания.
CLA ще се предлага с две опции за електрическо задвижване: „250+“ със задно предаване, както и по-бързото „350+“ със задвижване на четирите колела. 800-волтовата архитектура използва батерия от 85kWh r може да осигури огромен пробег от почти 800 километра във версията 250. Ако изберете по-бързия вариант, обхватът се намалява леко до 770 км.