Дизеловият двигател се счита за топъл в момента, в който „парното“ започне да работи - винаги ви съветвам да го определяте на тази основа. Моторите достигат работна температура при 50-60 градуса. При повечето коли при стартиране оборотите се повишават до така наречения режим на загряване, а по-късно падат, например, от 1100-1200 об/мин до 700-800 об/мин.
Дизеловите двигатели, поради конструктивните си особености, загряват по-дълго от бензиновите. В същото време се препоръчва на всички собственици на автомобили с дизелови двигатели да инсталират подгреватели .
Характеристиките на дизайна на тези двигатели са различни - горивната им камера е направена по различен начин и макар температурата им на горене да е по-ниска, дизеловите двигатели се загряват малко по-дълго. Въпреки това почти никой не загрява съвременните дизелови двигатели, и заради това е добре да има подгревател, който да се включва предварително.
Така , когато водачът се доближи до колата, двигателят му вече е относително загрял от охладителната система, обясняват експерти. Ако нямате такъв то следвайте правилото: През зимата автомобилите с дизелов двигател трябва да се загреят на празен ход, докато парното в автомобила започне да духа топло.