Кои автомобили, излезли на пазара през 2022 г., се превърнаха в най-големите разочарования. Кандидатите са много, както има сериозни причини за избора на всеки един от тях – както обективни, така и субективни. Експертите от изданието „За Рульом“ посочиха своите три автомобилни разочарования на годината, като аргументираха избора си за всеки един от тях.
На първо място са електрическите кросоувъри Toyota bZ4X и Subaru Solterra. Те все още не се продават добре, а рентабилността на производството им е под сериозна въпросителна. И причините са някои недостатъци, които могат да бъдат фатални за превозни средства с изцяло електрическо задвижване.
Още на старта на продажбите на клиентите беше казано, че батериите на двата кросоувъра се зареждат много трудно и бавно в студено време. А само няколко месеца след това Toyota и Subaru обявиха сервизни акции, която засегна всички вече произведени машини. Причината е, че колелата им може да паднат по време на движение Решаването на проблема се оказа трудно и се наложи компаниите дори да изкупят обратно колите от клиентите си.
Като капак на всичко се оказа, че пробегът с едно зареждане на bZ4X и Subaru Solterra е наполовина от предварително обявения. Намирането на решение на този проблем отне толкова много време, че Toyota предложи обратно изкупуване на колите от клиенти. Съвсем наскоро европейски тестове показаха, че електрическият автомобил е достигнал половината от заявения пробег (220 км, а не 442 км).
На второ място се нарежда пикапът Hyundai Santa Cruz. Тази кола има приятна возия и пътно поведение като на кросоувър, а освен това може да превозва мотоциклети, ATV, сърфове и друго оборудване. Освен това пикапът нямаше конкуренти и неговият производител очакваше големи продажби, но нещата се объркаха.
А причината е появата на Ford Maverick, който се оказа по-икономичен и по-евтин. В резултат на това купувачите се насочиха към пикапа на „Синия овал“ и Santa Cruz постепенно беше забравен.
Място в списъка намери и Volkswagen I.D.Buzz, който в Германия струва от 64 581 евро. Мощността на електрически миниван е 204 к.с., които са напълно достатъчни. В същото време обаче обявеният от производителя пробег е едва 400 км, което в реални условия означава по-малко. Тоест, сравнително скъпата кола не е адаптирана за по-дълги пътувания, а това не е подходящ за модел, които ще се използва от куриерски фирми за доставки на стоки.