Японският автомобилен производител Toyota показа прототип на електрически пикап Toyota Hilux като част от специално събитие в Тайланд, организирано в чест на 60-годишнината от присъствието на марката на местния пазар.
Електрифицираната концепция Hilux Revo BEV Concept е проектирана да покаже, че стремежът към въглеродна неутралност е свързан с увеличаване на избора за автомобилните ентусиасти, а не с ограничаването му. На премиерното шоу, на което бяха показани пикап и лекотоварен модел за превоз на товари, присъства шефът на компанията Акио Тойода. За серийното производство на електрическия пикап Hilux обаче нищо не беше съобщено, както и не бяха разкрити характеристиките на автомобила.
Към момента в гамата на Toyota Hilux няма електрическа или хибридна версия. Прототипът обаче се вписва в плановете на компанията за мащабна електрификация на моделната линия. Освен това Toyota работи върху водородна версия на пикапа Hilux.
Hilux Revo BEV Concept е базиран на текущото поколение Hilux, което е с двигател с вътрешно горене, но е претърпял редица стилистики, за да се разграничава. Тези промени са най-забележими отпред, където инженерите са проектирали затворена решетка, като е инсталиран изпъкнал порт за зареждане от страната на предния пътник (вляво на автомобила, който е с десен волан).
Акио Тойода потвърди убеждението си, че Toyota може да постигне въглеродна неутралност чрез хибриди, plug-in хибриди, електрически превозни средства с батерии и превозни средства с горивни клетки. Той каза, че за да постигне въглеродна неутралност, автомобилният производител трябва да помни, че истинският враг е емисиите на въглероден диоксид, а не конкретен тип трансмисия. Той също така добави, че BEV не е единственият начин за постигане на глобалните цели за въглеродна неутралност.
Директорът също така отбеляза, че компанията обмисля варианти за използване на водородно гориво подобно на концептуалните автомобили GR-Yaris и GR-Corolla. Тойода добави, че част от разработката на електрическия Hilux е извършена в Тайланд.
Отбелязва се също, че основната функция на демонстрацията на новата концепция е не толкова разработването на електрическа версия на пикапа, а самият факт, че пикапите са много популярни в Югоизточна Азия и Toyota реагира на това, сякаш информирайки клиентите, че ще могат да отговорят на търсенето в този сегмент, дори и с широко разпространената електрификация на марката. Всъщност Isuzu D-Max е най-продаваната нова кола в Тайланд, изпреварвайки съществуващите Toyota Hilux, Honda City, Toyota Yaris, Ford Ranger и Toyota Corolla.