Можете ли да си представите електрически SUV с високи офроуд възможности и пробег от 7000 км без презареждане? Има такъв, или поне на книга, и се казва Fering Pioneer. В момента това е концептуален автомобил на британската стартираща компания Fering Pioneer, създадена от бившия инженер на Ferrari и McLaren F1 - Бен Скот-Гедес, информира Тestcoches.

Неговата цел е да започне производство през 2024 г. Това е мускулест пикап с добър товарен капацитет, който може да се конкурира Tesla Cybertruck и е по-вероятно да има много по-голям пазар САЩ, отколкото в Европа. А технологията на машината е много интересна според специалисти.
Fering Pioneer е проект, който не се появява от нищото, а има известна история зад себе си. Защото Бен Скот-Гедес, който ръководи разработката, вече е създал суперавтомобил с F1 технология, но одобрен за обществени пътища - Caparo T1. И сега с този проект и след опита си в отборите на Ferrari и McLaren във Формула 1, той разработва този нов, електрически SUV. В допълнение към някои забележителни офроуд способности автомобилът има чудовищна автономност от 7000 км.

Каква е тайната за тези 7000 км? Именно в технологията. Fering Pioneer използва конфигурация от два електрически мотора с максимален въртящ момент от 800 Нм, за които обаче не се съобщава мощността. Тези два мотора са свързани към проста и малка батерия, която има само капацитета за съхранение на енергия, необходим за покриване на 80 км пробег.
Но как успява да направи 7000 км пробег? Ключът е, че тази батерия постоянно се презарежда от топлинен двигател – дизелов, с обем 800 куб. см, който работи с е-дизел синтетично гориво. Но не е свързан със задвижването и следователно работи във връзка с електрическата система, както би работил генератор.

С други думи това е като да имате електрически генератор, но със синтетично гориво и ниски емисии, свързан директно към малката батерия, която захранва електрическите двигатели. От компанията твърдят, че тази механична и електрическа конфигурация ще постигне пробег от 7000 км с огромен 330-литров резервоар за е-дизел, който може да се монтира допълнително и регистрира среден разход около 4,7 л/100 км.
Всичко това в допълнение с нова литиево-титанат-оксидна (Li2TiO3) батерия вместо обичайната литиево-йонна. Тази уникална химия на акумулаторните клетки е много по-безопасна и въпреки, че има много ниска енергийна плътност, позволява три пъти по-бързо зареждане. Тази батерия има особеност да издържа повече от 10 000 цикъла зареждане и разреждане без влошаване.

В допълнение към тази конфигурация, базирана на е-дизел, но с напълно електрическа система за задвижване, англичаните също така работят върху алтернативни версии, които могат да бъдат предложени на техните клиенти. Абсолютно същата електрическа кола и с почти идентични характеристики ще може да бъде конфигурирана и с двигател, задвижван от етанол или дори от водород.
Това е доста различно решение от конвенционалните изцяло електрически автомобили. От Fering Pioneer смятат, че е добро решение за ефективно и екологично превозно средство и в същото време с висока производителност за офроуд и впечатляваща автономност.


0