IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бивш инженер на Ferrari и McLaren направи SUV с пробег 7000 км

Чудовищният електрически Fering Pioneer е произведен от британска компания

Можете ли да си представите електрически SUV с високи офроуд възможности и пробег от 7000 км без презареждане? Има такъв, или поне на книга, и се казва Fering Pioneer. В момента това е концептуален автомобил на британската стартираща компания Fering Pioneer, създадена от бившия инженер на Ferrari и McLaren F1 - Бен Скот-Гедес, информира Тestcoches.

 

Fering Pioneer.jpg

 

Неговата цел е да започне производство през 2024 г. Това е мускулест пикап с добър товарен капацитет, който може да се конкурира Tesla Cybertruck и е по-вероятно да има много по-голям пазар САЩ, отколкото в Европа. А технологията на машината е много интересна според специалисти.

Fering Pioneer е проект, който не се появява от нищото, а има известна история зад себе си. Защото Бен Скот-Гедес, който ръководи разработката, вече е създал суперавтомобил с F1 технология, но одобрен за обществени пътища - Caparo T1. И сега с този проект и след опита си в отборите на Ferrari и McLaren във Формула 1, той разработва този нов, електрически SUV. В допълнение към някои забележителни офроуд способности автомобилът има чудовищна автономност от 7000 км.

 

Caparo T1.jpg

 

Каква е тайната за тези 7000 км? Именно в технологията. Fering Pioneer използва конфигурация от два електрически мотора с максимален въртящ момент от 800 Нм, за които обаче не се съобщава мощността. Тези два мотора са свързани към проста и малка батерия, която има само капацитета за съхранение на енергия, необходим за покриване на 80 км пробег.

Но как успява да направи 7000 км пробег? Ключът е, че тази батерия постоянно се презарежда от топлинен двигател – дизелов, с обем 800 куб. см, който работи с е-дизел синтетично гориво. Но не е свързан със задвижването и следователно работи във връзка с електрическата система, както би работил генератор.


Fering Pioneer-2.jpg


С други думи това е като да имате електрически генератор, но със синтетично гориво и ниски емисии, свързан директно към малката батерия, която захранва електрическите двигатели. От компанията твърдят, че тази механична и електрическа конфигурация ще постигне пробег от 7000 км с огромен 330-литров резервоар за е-дизел, който може да се монтира допълнително и регистрира среден разход около 4,7 л/100 км.

Всичко това в допълнение с нова литиево-титанат-оксидна (Li2TiO3) батерия вместо обичайната литиево-йонна. Тази уникална химия на акумулаторните клетки е много по-безопасна и въпреки, че има много ниска енергийна плътност, позволява три пъти по-бързо зареждане. Тази батерия има особеност да издържа повече от 10 000 цикъла зареждане и разреждане без влошаване.

 

Fering Pioneer-1.jpg

 

В допълнение към тази конфигурация, базирана на е-дизел, но с напълно електрическа система за задвижване, англичаните също така работят върху алтернативни версии, които могат да бъдат предложени на техните клиенти. Абсолютно същата електрическа кола и с почти идентични характеристики ще може да бъде конфигурирана и с двигател, задвижван от етанол или дори от водород.

Това е доста различно решение от конвенционалните изцяло електрически автомобили. От Fering Pioneer смятат, че е добро решение за ефективно и екологично превозно средство и в същото време с висока производителност за офроуд и впечатляваща автономност.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    4-ти, не ги знам тези тестове, съседа ми вече 3-4м я кара тази кола и това са му наблюденията. Човека е 70г, т.е не е състезател. Колата се кара в Германия. Същата инфо имам и от други хора (които не се познават помежду си).
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    - като напънеш машината и изцедиш цялата батерия дали генерираното от 800 кубика моторче ще е достатъчно да избуташ от калта този звяр? Максимум 40-50 кончета да се генерират които са си тотално недостатъчни
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Ли Ниро прави 450 км с 90 км/ч. Триста прави със 130. Има достатъчно тестове. Ниланд даже направи 500 с 90.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    колкото и да се пенят върлите електричари тук, съм сигурен че никой няма да откаже кола с 7к км с едно зареждане. Е проблема е, че на книга, могат да напишат всичко, но реалността е друга. И Киа Ниро казват 400+км, но практиката в реялния живот е, че ако не зарадиш, след 300км е покер, ще стигнеш ли до станция. Конкретнта кола е малко като снимката на Тесла, която си тегли дизелов генератор..
  • #2
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Реално ( преди 3 години )
    Никой миризлив дизел няма КПД-то, нито офроуд способностите на електродвигателите. НИКОЙ. Бива го само да върти динамо на оптимални обороти и да си трае в багажника. Няма раздатки, няма скоростни кутии, няма диференциали и кардани. Смажеш десния ***, цепи ти веждите и обръща посоката на въртене на Земята. И на светофар не се тресеш на празен ход като дърт ***.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Просто ( преди 3 години )
    За какво му е на някой тая глупост? Няма нищо ново, само че се губи енергия в преобразуване... абсолютна тъпотия.... 7000км ама ... с 330 литра. И нека позная пробвано е на равен път с 60 на 24 градуса.... Безполезни простотии....