IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-старите модели на пазара?

На първо място е Лада, изненадата e автомобилът на втора позиция

Каква е средната възраст на моделите автомобили, предлагани от производителите в днешни дни? Отговор на този въпрос дава италианското издание Motor1. Проучването обхваща 705 налични модела от 30 производителя по целия свят и показва, че не всички играчи на световния пазар подновяват колите си с еднаква честота. Анализът изключва повечето китайски автомобилни производители.

 

Screenshot 2022-12-08 102722

 

Методиката на изчисляване на средната възраст на автомобила се извършва чрез отчитане на времевата разлика между началото на декември и деня, в който производственият автомобил е бил официално представен. Изчислението изключва фейслифт, рестайлинг и всякакъв вид актуализации, различни от въвеждането на ново поколение.

Ребрандирането също не се взема под внимание. Например, третото поколение Chevrolet Montana, представено миналата седмица, е най-младата кола досега. На другия полюс е Лада 4x4 или оригиналната Niva, представена през април 1977 г. и все още налична.

 

Screenshot 2022-12-08 102919

 

Както може да се очаква, Лада е автомобилният производител с най-старата продуктова гама. Средната възраст на тези руски автомобили е 18,9 години. Въпреки тласъка, даден през последните години от бившия собственик Renault, Лада исторически страда от руската бюрокрация, липса на иновации и силна зависимост от местния пазар.

Изненадващо обаче Tesla се класира на второ място със средно 7,8 години за своите четири налични в момента модела. Tesla Model S беше представен за първи път през март 2009 г. последван от Model X през септември 2015 г. Най-новият продукт е Model Y, който е актуален от март 2019 г. Tesla е лидер в света на електрическите превозни средства и се очаква да запише рекордни продажби до края на тази година. Но не следва индустриалната практика за пускане на ново поколение на всеки 6-8 години. Model S е доста стар, особено в сравнение с по-новите Porsche Tycan, Mercedes EQE или NIO ET7.

 

Screenshot 2022-12-08 103033

 

А по-младата продукция? В тази класация водят японската Isuzu и китайските Xpeng и NIO. Isuzu има средно 2,6 години, тъй като единствените й две пътнически коли - D-Max и MU-X, наскоро бяха обновени. Xpeng е достатъчно близо с 4 модела и NIO с 6 налични модела.

Други производители с млада продуктова гама включват Subaru, Honda и Hyundai-Kia. Сред европейците водят McLaren и Ferrari, следвани от Mercedes-Benz, BMW и Aston Martin. Stellantis, от друга страна, има най-висок среден резултат с 5,5 години.

 

 

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак да кажа за феновете които не разбрахте, след Модел 3 няма по-ефективен автомобил, нито от Тесла, нито от Киа, нито от VW, няма и не се и задава.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    В началото 2018г Тесла 3 с 2 мотора беше с 75квтч батерия и 310 мили (500 км) пробег а сега е с 82квтч и 355 мили или 575 км пробег. Другата година ще има фейслифт когато най-вероятно ще има някаква значима промяна в батерия или задвижване
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    По твоята антилогика няма никакво развитие в батериите откакто Тесла S има 100квтч батерия щото още е с толкова но не защото не могат да сложат повече ами защото така са решили. Точно както примерно ИД3 има вариант с 82квтч но Хюндай са решили да сложат само 77 на много по-големия Ионик 6 който между другото е по-ефективен от стария по-малък и по-лек Ионик. Тесла 3 също има по-добра ефективност отколкото в началото а твърди и 4680 батерии вече се ползват от Нио и Тесла
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От Модел 3 насам не е се е появил все още по-ефективен електромобил както и няма особено развитие с батериите, да видим след още 5 години как вървят нещата но единственото сигурно, че след толкова време цените ще са двойни отново без особено развитие.
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    докато чакахме да пуснат в продажба Модел 3 и той станал на 5 години... скоро може да му се радваме като нов внос