IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дори здрав двигател може да „почуква“ в студа?

Вижте кога трябва да се притеснявате, ако моторът издава странни звуци през зимата

Дойде студът и много собственици на автомобили започнаха да забелязват, че по време на загряването на на автомобила започна да се появява външен шум, идващ от двигателя с вътрешно горене.


Toyota двигател


Именно „чукащ“ двигател е един от най-големите кошмари за шофьора и затова в такава ситуация той започва да се чуди дали всичко е наред със силовия агрегат и дали в близко бъдеще ще се наложи основен ремонт на двигателя. Експертите от NJcar внасят яснота по темата, като обясняват а какви шумове под капака не трябва да обръщате внимание и защо те могат да се увеличат през зимата.

Факт е, че не всеки удар в двигателя е знак за повреда. Една от най-честите причини за външен звук е така нареченото преместване на буталото. Това е моментът, в който то завършва движението си нагоре и започва да се спуска. При нов двигател практически няма такива удари, но с течение на времето, поради износване на буталната група на студен двигател, може да възникне такъв проблем. Тези външни звуци се обясняват с увеличените пролуки между буталото и стените на цилиндъра. Ако чукането изчезне, след като двигателят загрее, тогава няма за какво да се притеснявате.

Втората безвредна причина за шум под капака са хидравличните повдигачи. Този механизъм осигурява оптимално повдигане на клапана. Ако тракането на хидравличните повдигачи се чува само когато двигателят загрява, тогава можете също да го игнорирате.

Ако чукането в двигателя обаче не изчезне след загряване, това вече е основателна причина да се потърси външна помощ. Което означава посещение на сервиз за диагностика на захранващия блок.


0 от 500
  • #9
    35 rate up comment 0 rate down comment
    Ок ( преди 1 месец )
    Купих си 7 годишна кола с фабрична газова уредба през 2017 от дилър в Милано. . Беше с току що изтекла гаранция. Цената беше 2350 евро тогава.Пробег 140 х. километра. Карам си я до днес. Пробега сега е 320 х. километра. Пет години биалетки, дискове, накладки и консумативи.А това са жълти стотинки сравнено със закупуването и поддръжката на нов електромобил. Факт. Онзи ден двама с електрички подскачаха в студа и постоянно се взираха в дисплея на зарядната станция на Лидл. Е, съжалих ги....
  • #8
    29 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 месец )
    Да, смятал съм всички възможни варианти. В България най евтино излиза да караш стара бензинова кола на газ. Трябва да е над 15 годишна и до 100 коня. Така всички разходи се свеждат до минималните възможни. Ако си купиш нова електрическа кола излиза същото като нова бензинова от нисък клас. При електрическата това което ще спестиш от консумативи и гориво го даваш с цената на самата кола и после в евентуалната смяна на батерията която само тя струва почти колкото нова бензинова кола.
  • #7
    9 rate up comment 41 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За 10 години яко каране знаете ли колко пари ще ви струва поддръжка и гориво на ДВГ? Всяка батерия ще ви се види далавера.
  • #6
    36 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти хубаво ще я смениш ама знаеш ли колко ще ти струва това "удоволствие"? Нова електрическа кола която да става за нещо и да има нормален пробег е поне 100 бона. А сега можеш да си купиш напълно изряден употребяван автомобил за 4-5000 лева и да го караш поне 5 години без проблем. А електрическата кола втора ръка колко струва? Може ли да се купи изобщо и колко ще издържи? Колко ще и струва смяната на батерията и има ли кой да я смени в България? Това са играчки за хора са пари.
  • #5
    9 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нямам търпение да сменя скапания ми маслояд с ел. кола и да не виждам вече майсторчета.
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Минаваме ние......минали сме покрай ротора и стартера......така като гледам още поне 30 години ще се карат основно дизели в България. Особено сега както има планове за закриване на ядрените мощности и въглищните централи само за електрически коли ще станем. Пък и като гледам цените на батериите как вървят нагоре просто не виждам шанс. В момента не може да се намери качествена литиева батерия за по малко от 1000 лева за киловат.
  • #3
    21 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не пишете, а купувайте. И разклонители и удължители.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Одавна чакам този момент.
  • #1
    13 rate up comment 29 rate down comment
    Потен майстор ( преди 1 месец )
    За да няма ризи, бутала, сегменти, бйели, свирене на ремъци, течове на масло и чаткащи хидравлични повдигачи, минаваме на ротор и статор.