Точно преди една година - през декември 2021 г., Lexus за първи път показа концептуален суперавтомобил, който трябва да се превърне в наследник на емблематичния LFA. Той беше наречен Electrified Sport, като от японската компанията разкриха съвсем малко подробности.
Все пак беше обявено, че суперколата ще бъде с електрическо задвижване, като ще изминава над 700 км с едно зареждане и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди. Сега от Lexus разкриват детайли за серийния вариант, който ще получи имитация на механична скоростна кутия.
Бъдещият сериен електромобил ще се предлага във версия със скоростен лост и педал на съединителя, които няма да бъдат свързани с електрическия задвижващ агрегат, тоест имитацията на ръчната смята на предавките ще бъде софтуерна. Тази система в момента се тества на електрическия UX 300e, като се очаква да бъде завършена съвсем скоро.
Инженерите на Lexus искат да накарат суперколата да се справя и да се чувства като спортен автомобил с двигател с вътрешно горене. Тя не само ще получи имитация на механична трансмисия, но и ще възпроизвежда рева на мощен бензинов двигател.
Серийният Electrified Sport ще се базира на нова платформа, като каросерията му ще е от въглеродни влакна. Мощността от над 700 к.с. ще се осигурява от няколко електромотора, за които засега липсват подробности.
Още снимки на концептуалната суперкола на Lexus - вижте в галерията:
Японците не се притесняват да обявят нови модел за „наследник на Lexus LFA”. Компанията вече регистрира името LFR, което се очаква да бъде дадено на новия модел. А той ще се появи на пазара през 2025 или 2026 г.