fallback

Възможно ли е да се сложи по-мощен акумулатор в колата?

При старите автомобили няма проблем, но при новите съществуват някои рискове

Собствениците на автомобили, много от които живеят в региони, характеризиращи се със сурови зими, по принцип са чувствителни към въпроса за надеждността на акумулатора им, тъй като искат да са сигурни, че той ще стартира двигателя им при силни студове. И много от тях поставят по-мощна батерия, което обаче крие някои рискове, предупреждават експерти.

Подобна опция за подобряване на ситуацията при стартиране на двигателя сутрин на студено при минус 10-15 ° C е оправдана само при автомобили, произведени преди 15-20 години. За тях няма разлика в това каква батерия е инсталирана, като във всеки случай двигателят ще получи по-силен разряд.

Освен това такива машини няма да имат проблем със зареждането на акумулатора. Генераторът страна изпълнява своята функция, осигурявайки достатъчно енергия на батерията. А липсата на електроника значително опростява процедурата за подмяна на стандартна батерия с по-ефективна. За разлика от по-старите автомобили, съвременните модели имат бордови компютър. Той контролира колко е заредена батерията. За правилната работа на цялото оборудване автомобилът трябва да има акумулатор с предписаната от производителя мощност.

Освен това кола, „натъпкана“ с електроника, може един ден просто да не стартира именно заради липса на енергия. За да се избегне подобен вариант, новият акумулатор, който е с по-голяма мощност, трябва да бъде „вписан“ в бордовия компютър. А това е работа на специалист, който разполага с нужното оборудване.

В този случай генераторът ще осигури енергия на батерията и двигателят ще стартира относително лесно. Изключително важно е обаче да се има предвид, че намесата в работата на бордовия компютър не е за всеки – трябва човек, който знае какво прави и какви могат да бъдат последствията. По тази причина, експерти съветват – ако има проблем с акумулатора и се наложи неговата замяна, новият трябва да има същия капацитет. Така със сигурност ще бъдат избегнати неприятни изненади, особено в студените месеци на годината.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Купете си зарядно за акумулатор и го зареждайте в гаража преди зимата.
  • #13
    Хсххд ( преди 1 година )
    Добре, само един път е написана погрешно хаха
  • #12
    Дедо Чочко ( преди 1 година )
    Писателя сигурно няма хабер от автомобил.Само драскач без надраменна част.
  • #11
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Шемет, я ни обясни, какво общо имат четките на генератора/алтернатора с ампеража на акумулатора!? Иначе, никакъв проблем няма да сложите една или две стъпки по-голям ампераж. Важен параметър е и стартерният ток/ампераж на акумулатора!
  • #10
    Al ( преди 1 година )
    Да, за най-новите талиги има проблем. Но за коли по.стари от 10г. може и 200Ah да се сложи, стига да се побере в гнездото.На Лада съм слагал от танк. В багажника. Ееех спомени...
  • #9
    Шемет ( преди 1 година )
    На стар бус Мерцедес 207 бях сложил от камион.На всеки 2 месеца сменях четките на динамото.От тогава преди да направя някоя простотия се допитвам до специалист който си разбира от работата
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Спрете да ползвате автомобила на къси разстояния
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Взима се същият или малко по-мощен, освен това ако е с AGM се взима задължително AGM а не обикновен. Другото което е ако се вземе по-мощен може и да не пасне на мястото на стария и се гледа размера.
  • #6
    дон чикен ( преди 1 година )
    сега ако колата и трябва за да работи днес "Х" амперчаса и ги взима от акумулатора после има време да дозареди същия "Х" обратно какво значение е от 50 или 75 амперчаса акумулатор ще ги вземе? даже по големия ще се изтощи по малко... все едно някой с по малка батерия на телефон, не е ли по добре да е по голяма... въроса е в цената производителя иска ниска цена и минимално тегло за какво да се набутва ако ще му изкара гаранцията...
  • #5
    Миро ( преди 1 година )
    Колегата е прав че при новите автомобили акомулатора трабва да се калибрира към компа на колата в противен слечай в рамките на година се получават бъгове по системата ,акомулатора започва да пада и изключва повечето системе за да може да си запази ток за стартиране. Отделно при замерване дава оттечка над ампер и половина .След като вкараха даните на новия акомулатор в компа на автомобила всичко се оправи.
fallback
Последни