Собствениците на автомобили, много от които живеят в региони, характеризиращи се със сурови зими, по принцип са чувствителни към въпроса за надеждността на акумулатора им, тъй като искат да са сигурни, че той ще стартира двигателя им при силни студове. И много от тях поставят по-мощна батерия, което обаче крие някои рискове, предупреждават експерти.
Подобна опция за подобряване на ситуацията при стартиране на двигателя сутрин на студено при минус 10-15 ° C е оправдана само при автомобили, произведени преди 15-20 години. За тях няма разлика в това каква батерия е инсталирана, като във всеки случай двигателят ще получи по-силен разряд.
Освен това такива машини няма да имат проблем със зареждането на акумулатора. Генераторът страна изпълнява своята функция, осигурявайки достатъчно енергия на батерията. А липсата на електроника значително опростява процедурата за подмяна на стандартна батерия с по-ефективна. За разлика от по-старите автомобили, съвременните модели имат бордови компютър. Той контролира колко е заредена батерията. За правилната работа на цялото оборудване автомобилът трябва да има акумулатор с предписаната от производителя мощност.
Освен това кола, „натъпкана“ с електроника, може един ден просто да не стартира именно заради липса на енергия. За да се избегне подобен вариант, новият акумулатор, който е с по-голяма мощност, трябва да бъде „вписан“ в бордовия компютър. А това е работа на специалист, който разполага с нужното оборудване.
В този случай генераторът ще осигури енергия на батерията и двигателят ще стартира относително лесно. Изключително важно е обаче да се има предвид, че намесата в работата на бордовия компютър не е за всеки – трябва човек, който знае какво прави и какви могат да бъдат последствията. По тази причина, експерти съветват – ако има проблем с акумулатора и се наложи неговата замяна, новият трябва да има същия капацитет. Така със сигурност ще бъдат избегнати неприятни изненади, особено в студените месеци на годината.