IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблеми със софтуера на VW Group слагат край на най-важния проект на Audi

Планът Artemis за разработване на автономна технология от ниво 4 ще бъде прекратен

Германският производител Audi ще прекрати своя проект за автономно шофиране Artemis съгласно новия софтуерен план на главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Оливър Блуме, съобщата Automobilwoche.


Project Aramis


Според информацията, проектът Artemis, чиято цел беше да се да разработи автономно превозно средство с ниво четири до 2024 г., е отменен поради бавния напредък. Новината идва като потвърждение на факта, че флагманът на Volkswagen – Trinity, който трябваше да използва платформата Software 2.0, включваща автономната технология Level Four, е бил отложен до 2028 или 2029 г.

На свой ред, германският вестник Handelsblatt съобщи, че новият план на VW Group ще продължи развитието на софтуерните платформи 1.1 и 1.2 на фирмата, последната от които ще поддържа архитектура за електрически автомобили PPE, споделена от Audi и Porsche.

Отмяната на Artemis представлява драматична корекция в стратегията на Audi, тъй като нейната технология е ключов аспект на концептуалните автомобили от гамата Sphere, които трябва да доведат до серийни модели до края на десетилетието. Концепцията Grandsphere, например, визуализира наследник на Audi A8 със сгъваеми органи за управление, изцяло разчитащи на автономна технология. Важността на концепцията за Audi е толкова голяма, че тя е във фокуса на коледната маркетингова кампания за 2022 г.

Проблемите с разработката на софтуер бяха една от причините за уволнението на предишния главен изпълнителен директор на VW Group –Херберт Дийс. Те забавиха и излизането с една година на Porsche Macan EV. Неговият дебют беше планиран за следващата пролет, но сега е отложен за 2024 г.

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И защо е напъна колите да са автономни ? Просто да си колите с батерии и повече конски сили , а автопилота да си чака 5-10 години .
  • #4
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Съгласен съм с 1. Отдавна от ВАГ нищо яко не излиза. Само кухни от ПДЧ на нивото на тея в Практикер...
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как да си я купят от Гугъл, бе, жълтофилче, като и те я нямат? Никой я няма и няма да я има още поне 10 г. поради изключителната сложност на проблема. Но най-назад са японците, защото японец и софтуер са като два полюса на магнит.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма да е загуба за никой освен за автомонтьорите!
  • #1
    16 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ФВ заспаха някъде около 2010 г. и оттам нататък нещата при тях са само надолу. Стари технологии сглобени все по некачествено, усилено възхвалявани от немската пропаганда, и крушкаджиите от TUV. Да си признаят че не могат да я напишат и обучат тази система и да си купят готова от Гугъл.