fallback

20-те най-здрави коли на 8 години според TUV 2023

Отстъпление за Toyota, пропадане за Ford и няколко приятни изненади на върха в новата класация

Кои автомобили втора ръка ще ви създават най-малко ядове след покупка? Това в най-голяма степен зависи от конкретния автомобил и от това как е каран и поддържан. Но марката и моделът също имат значение, както показва ежегодната ранглиста на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от много други анкети, основани на допитвания сред клиенти, тя стъпва върху обективните резултати от 9.6 милиона технически прегледи, осъществени във филиалите на асоциацията. След като ви запознахме с резултатите от доклада за 2023 при 10-11-годишните автомобили, сега е ред на тези на 8-9 години, тоест производство 2013-2014 година.                20-те най-здрави 8-годишни коли според TUV (ГАЛЕРИЯ):

            И тук, както и при 10-11-годишните, е налице явно отстъпление на Toyota в класацията. Преди десет години японският гигант държеше първите две места (с Prius и Auris), през 2017 все още имаше три модела в Топ 10, през 2019 успя да вкара четири коли сред първите 20, докато сега една-единствена Toyota попада между 25-те най-здрави модела - второто поколение на Auris. За изненада на мнозина най-челно класираният японски автомобил всъщност е Mitsubishi (ASX). Забележимо се подобряват резултатите на произвежданите в Европа модели на Suzuki.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: BMW X1 - 14,0; Mazda 2 - 14,1; VW Golf - 14,2; Audi A4/A5 - 14,4; Audi Q3 - 14,6; Volvo XC60 - 15,3; Audi A6/A7 - 15,4; Seat Leon - 15,6; Ford Kuga - 15,7; Toyota Yaris - 15,7; Opel Mokka - 16,1; Skoda Octavia     - 16,3; Skoda Yeti - 16,3; Mazda CX-5 - 16,5; Mazda 6 - 16,7; Skoda Citigo - 16,7; BMW X5/X6 - 16,8; Suzuki Grand Vitara - 17,2; Ford C-Max - 17,3; Suzuki Swift - 17,4 В ЖЪЛТАТА ЗОНА: BMW X3/X4 - 17,5; Opel Meriva - 17,5; VW Up - 17,5; BMW 1 Series - 18,2; VW Polo - 18,4; Mercedes C-Class - 18,5; Renault Captur - 18,5; Skoda Superb - 18,8; Mercedes E-Class - 19,0; BMW Series 3/4 - 19,1; Skoda Fabia    - 19,3; Hyundai ix20    - 19,4; Skoda Rapid    - 19,4; VW Touran - 19,6; Suzuki SX4 - 19,7; VW Caddy - 19,7 В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: Peugeot 208 - 20,3; Peugeot 2008 - 20,4; Ford Fiesta - 20,7; Opel Corsa - 20,7; Fiat Panda - 20,8; Renault Scénic - 20,9; Opel Astra - 21,0; Opel Insignia    - 21,0; Opel Zafira - 21,1; Renault Clio - 21,2; Suzuki Jimny - 21,6; VW Tiguan - 21,6; Peugeot 308 -     21,8; Kia Rio    - 22,0; Citroën Berlingo - 22,5; Kia Ceed- 23,1; Ford S-Max - 23,2 В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: Kia Sportage - 23,7; Seat Ibiza - 23,9; VW Sharan - 24,1; Ford Focus - 24,8; Fiat 500 - 24,9; VW Passat - 24,9; Hyundai i30 - 25,0; BMW 5/6 Series - 25,3; Dacia Sandero - 25,3; Nissan Qashqai - 25,5; Citroën C3 - 26,0; Hyundai i20 - 26,1          Четвъртото поколение на Mondeo попада в червената зона по пет от основните осем показателя, и само в един е в зеленото - спирачна система                 В групата на Volkswagen разочарованията идват от традиционния неудачник Sharan и от Passat, който въпреки високата си цена е твърдо в червената зона (макар и с най-високия среден пробег в целия тест). Но повечето по-компактни модели на концерна са в зеленото - не само тези с емблеми VW и Audi, но и по-скромните братовчеди от Seat и Skoda.       

ТОП 5 ПО ПРОБЕГ
Най-голям: VW Passat - 168,000 Audi A6/A7 - 165,000 Skoda Superb - 161,000 Ford Mondeo - 160,000 BMW Series 5/6 - 159,000 Най-малък: Mercedes SLK - 72,000 Fiat Panda - 72,000 Hyundai i10 - 71,000 Smart Fortwo - 70,000 Porsche 911 - 61,000

За сметка на това твърдо в обратната посока се движат резултатите на Ford. През 2017 имаше цели два "форда" в десетката, докато сега няма представител дори в Топ 25, да не говорим за попадането на Focus в червената зона и за унизителното класиране на Galaxy, Ka и Mondeo сред първите десет отзад напред.

Френското присъствие по традиция е концентрирано във втората половина на таблицата, като единствено Renault Captur е с по-малко дефекти от средното в проучването на TUV. Най-предното класиране за Южна Корея е 62-ото място на Hyundai iX20, а за Италия - 74-ата позиция за Fiat Panda (подобрение спрямо предишните издания).

На дъното едва ли може да ни изненада присъствието на два модела на Dacia, най-евтината марка в Европа. Едва ли можем да кажем същото за модели с претенции като Megane, Juke и Mondeo.         ПОСЛЕДНИТЕ 10: 103. Ford Ka - 26,2% (76,000 км) 103. Nissan Micra - 26,2% (79,000 км) 105. Ford Galaxy - 26,6% (155,000 км) 106. Renault Mégane - 26,7% (122,000 км) 107. Nissan Juke - 27,1% (93,000 км) 108. Renault Twingo - 27,2% (82,000 км) 109. Ford Mondeo - 28,0% (160,000 км) 110. Dacia Duster - 28,4% (106,000 км) 111. Fiat Punto - 31,1% (90,000 км) 112. Dacia Logan - 32,9% (115,000 км)         

 

fallback
  • #23
    123 ( преди 1 година )
    Тази класация е нереалнала.Сложили като дефект замъглил се фар ,а WV къде хвърля двигател и къса верига и харчи 1л. масло на 1000 км ми го сложили в много надежни и то в зелената зона.И в Германия да ти пикам и на техниците и оценката
  • #22
    Мондео ( преди 2 години )
    И мен ме разсипа това МК4 Мондео - за 5 години смених 4 крушки на преден десен фар - срамота. Продадох го, сега съм с МК5 Мондео.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Nissan Leaf, Renault Zoe, Model S?!?! Даже можеха и Model 3 да вклюпат. Къде са?!
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Пасат 2014-с не е в Топ 10. Няма и Honda Accord. Сивик е на 20-то място Не видях и един Лексус. Хора!!! Кой я е правил тая класация? Не е бил авто механик ...
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    "Дачия са ,последни ,а се купуват най-много !? " - ем то и ПУрше 911 дадено като най-ти надежно (въореки, че 61к км. за 8 година не са точно "яко каране"), ама кат гледам - се са купуа много.
  • #18
    Случайно минаващ ( преди 2 години )
    И аз нямам никакви оплаквания от Passat Alltrack B8 от 2016-та - до момента само консумативи, а вече е на 74к км. Като го взимах много ме плашеха с активните амортесьори (DCC), че струват по 1200 лв. бройката и не били за нашите пътища, но не са мръднали. А не е като да го карам само по магистралата, видял си е доста черни пътища. Та и аз се чудя до колко е актуална тази класация, не е като да се следи сервизната история на автомобилите и да се вадят сериозните дефекти с цени за ремонти.
  • #17
    Митко С ( преди 2 години )
    Мойто шаранче чукна 415 000 и си е много добре
  • #16
    Propov ( преди 2 години )
    Тази класация не показва нищо за колите. Почти всички минават през друг сервиз преди ТЮФ. Единствено показва кой са най наивните собственици и отиват на ТЮФ без да подготвят колата. Тое ест класация за загубеняци.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко да вярвам на германците, които преди години бяха завишили в пъти резултата на Голф, защото не вярвали, че е чак толкова чуплив, колкото показвали данните.Традиционно бутат германските коли при японските и удрят по Дачия и френските, като заплаха за тяхното производство. Но иначе често служебни коли в Германия са френски, например на Бош се сещам веднага
  • #14
    до 4 ( преди 2 години )
    най-много хвърлени мотори, спрямо кого? И кой мотор, и каква част от продажбите на модела се пада на него?
fallback
Последни