fallback

Може ли да не сменяте маслото, ако често доливате?

Вижте какво се случва със смазочната течност в такива случаи

Модерните автомобилни двигатели имат висок апетит за масло. Много от шофьорите трябва да купуват литрови туби за доливане веднъж на всеки няколко месеца. През годината те добавят около 3-4 литра смазка, за да заместят изпареното и изгоряло масло. Възможно ли е след толкова често доливане да не се бърза с планираната смяна на смазочната течност?

Моторното масло има свой собствен живот. За нормални условия на работа трябва да се смени приблизително след 15 хиляди километра. Средно това е около 250 часа работа на силовия агрегат при различни режими и натоварвания. По принцип това важи за извънградски режим на работа с рядко стоене в задръствания.

В градския цикъл обаче 15 хиляди километра не могат да се приравнят на 250 часа. Дългият престой в задръстванията води до повишено триене на повърхностите. Следователно за 15 хиляди километра може да имате 400 - 500 часа работа на мотора. Естествено, при такива натоварвания маслото не само се окислява , но и променя структурата си.

Благодарение на почистващите си свойства то разтваря и почиства работните повърхности от нагар. Маслото събира частици от метални стружки и охлажда прегрятите части на двигателя.

Освен това маслото взаимодейства с горещите картерни газове, които преминават през буталата в цилиндровия блок, пени се, превръща се в емулсия и се засмуква във всмукателния колектор чрез вентилацията. В резултат на това, след 7 хиляди километра интензивен пробег, то се замърсява, но замърсява и филтъра, който може да спре само големи фракции. Характеристиките на маслото са намалени.

Поради честото прегряване сложната структура на химическите добавки губи стабилност и в маслото се образуват отлагания, което също влияе върху експлоатационните свойства. Маслото предпазва триещите се части по-лошо, провокирайки износване.

По време на работа маслото се изпарява или се изхвърля през износени гумички на клапаните в изпускателната система. Особено силна консумация на масло се наблюдава при двигатели с турбокомпресор, които могат да поемат литър смазка за на 3 хиляди километра .Така шофьорите трябва да купуват масло за доливане. Добавянето на литър чисто масло към общата маса обаче не подобрява работата на системата за смазване.

Маслото вече е толкова замърсено, че не може да възстанови свойствата си. Освен това филтърът остава замърсен, който поради високото съдържание на чужди частици вече не може да осигури бърза циркулация на течността.

За да премахнете замърсяванията, утайките и други такива, е необходимо да смените филтъра и да източите цялото масло от картера. Само в този случай е възможно да почистите двигателя и дори тогава не напълно. Голямо количество старо масло остава в каналната система вътре в двигателя, провокирайки допълнително замърсяване на новото масло.

По принцип постоянното доливане на масло не ви освобождава от задължителната смяна на определени километри. А колкото по-често се сменя маслото, толкова по-добре за двигателя.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    СААБ 9.3 ,2.0I бензин без турбо атмосфесен двигател базов модел 1999 година го карам вече 15 години купен 2007 от холандец в Грьонинген на130000 км .Сега е вече на 400000км,сменям синтетика масло 5W40 на 15000 км пробег и нито капка не доливам.За сега сменям само масло,филтри,червен антифриз,спирачна течност ,накладки и гуми,един път ремък и нищо друго по двигателя ,рамата,окачването и ходовата частЛети като самолет с макс по скоростомер 240 км.Най здравата кола за всички времена.
  • #9
    Онзи ( преди 2 години )
    Прочетете им статията "Защо разхода на масло се увеличава при студено време", за да се посмеете още. Там са писали, че N моторите на BMW горят литър масло за 1000 км. Тръгваш на море в Гърция и мяташ туба с масло в багажника за из път
  • #8
    Koko ( преди 2 години )
    Модерните автомобилни двигатели имат висок апетит за масло. Много от шофьорите трябва да купуват литрови туби за доливане веднъж на всеки няколко месеца. През годината те добавят около 3-4 литра смазка, за да заместят изпареното и изгоряло масло. WTF?По сериозно бе другари жирналисти, или преводачи, или преписвачи.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Е хайде пък да няма МПС които да си горят масло от почти нови, имам наблюдения над такава, верно не 1 л / 3 х., но си харчи
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Пълни глупости! Без значение какво е маслото то трябва да се сменя максимум на 10 000км. Минералните масла е хубаво да се сменят на 5000км. Филтъра може да се сменя веднъж на 2 или 3 смени на маслото. Много хора си мислят че като сипят скъпо синтетично масло може да карат 30 хил. км. Реалността е друга. Маслото се замърсява и окислява и спира да работи. По добре е да сипваш евтино масло и да го сменяш често отколкото да караш със скъпо масло по 20-30 хил. км и да си мислиш че всичко е наред.
  • #5
    Кьосев ( преди 2 години )
    инж. Ганев на писъл поредната статия(учудвам се, че даже някой ще му плати за това)! Съвременните автомобили ползват синтетични масла и смяната е от 20000 до 30000-доливане не споменавам, защото не се налага!)
  • #4
    Хахаха ( преди 2 години )
    Какви са тия бараки дето горят 1 литър масло на 3000км? Аз досега масло не съм доливал. На 8000км пробег източвам толкова колкото съм налял. Да е изгорило най много 100-200 грама.
  • #3
    Според автора.... ( преди 2 години )
    Най-добре смяна на маслото всяка сутрин, преди тръгване!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредните глупocти от Аутoкoмeдия. Колата ми е нова и не доливам въобще масло. Нещо повече! По-умни от автора хора (инженерите, които са проектирали автомобила от нищото) са написали, че ако се долива повече от литър между смените от 20 000 км, това не е добре за двигателя и трябва да се отиде на ремонт. На предишната си кола започнах да доливам по 200-300 мл за 15 хил. км след като стана на 250 хил. км. Тия статии са само за да ви грабнат вниманието и да цъкате. Нищо вярно в тях.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Много обичате да качвате една и съща статия през три месеца.
fallback
Последни