Coca-Cola и Pepsi отново се борят за първото място. Само че този път те се съревновават по различен начин. Дни преди Pepsi да получи първите си електрически камиони от Tesla, Coca-Cola има свои различни зашеметяващи новини в тази посока - компанията започна да получава други електрически камиони за своя автопарк.
„Някои хора само бърборят. Някои ходят пеша. Не е ли така, Илон Мъск?" . Така в началото на октомври Renault Trucks, собственост на Volvo, подразни Илон Мъск и Tesla в Twitter. Сега компанията обяви, че Coca Cola се е спряла на техните електрически камиони за доставка.
Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) ще започне с 30 електрически камиона за доставки в Белгия, първите пет от които вече са на път. Чрез партньорството си с Renault Trucks, CCEP се надява да създаде един от най-големите автопаркове за доставка на електрически превозни средства в Белгия, преобразувайки една пета от своя парк камиони в електрически.
Според Renault Trucks, производителят на напитки ще намали емисиите на CO2 със 75% в сравнение с дизеловите камиони.
Вицепрезидентът и регионален директор на Coca-Cola Europacific Partners Белгия и Люксембург Ан Вермюлен подчертава важността на дългосрочния подход, като казва: „Инвестицията в електрически камиони ще позволи на Coca-Cola Europacific Partners да намали емисиите на CO2 с 30% в цялата страна и да стане климатично неутрална до 2040 г."
Coca-Cola ще използва електрически камиони за доставка, за да покрива 200 км всеки ден, или повече от 40% от маршрута на производителя на напитки. Електрическите камиони ще бъдат зареждани през нощта, като местната инфраструктура ще работи на 100% чиста енергия. Новината идва само една седмица преди Pepsi да получи първата пратка от дългоочаквания електрически камион Tesla Semi.
Въпреки това Tesla наскоро потвърди , че неговият електрически Semi е изминал 800 километра с пълен товар от почти 37 тона. Честно казано, новите електрически камиони на Coca-Cola не са в същата категория като Tesla Semi. Това са камиони Renault E-Tech D и D Wide.
За сравнение, Renault Trucks E-Tech D има един електрически мотор с максимална мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 425 Нм (с пробег до 560 километра), а D Wide Electric е с двоен двигател с максимална мощност 500 к.с. и въртящ момент от 850 Нм. (пробег - малко повече от 300 км).
Tesla Semi е камион от клас 8, оборудван с три независими двигателя и пробег до 800 километра. Изцяло електрическите тежкотоварни камиони от Tesla и Volvo (Renault) Trucks са настроени да революционизират транспортната индустрия, която допринася най-много за емисиите на CO2 и е най-зависима от изкопаемите горива.
И като цяло, изборът на Coca-Cola и Pepsi към две от най-големите марки, произвеждащи електрически камиони за доставка, е добър пример за това какво ще се случи в транспортната индустрия.