IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota bZ4X се провали на тестове за обхват на батерията

Пробегът на електрическия SUV се оказа два пъти по-малък от обявеното

Пускането на електрическия Toyota bZ4X определено не се получи - само два месеца след началото на продажбите се оказа, че колелата на електрическия автомобил могат да паднат в движение, поради което компанията трябваше да проведе мащабна сервизна акция.


Toyota bZ4X


Сега обаче се появява още един проблем – оказва се, че пробегът на bZ4X с едно зареждане на батерията е много по-малък от това, което автомобилният производител твърди. Това се потвърждава от резултатите от тестовете, проведени от датското издание FDM - електрическият автомобил не е изминал дори половината от обещаните 461 км.

В тестовете са участвали две версии на Toyota bZ4X. Първата е оборудвана с един мотор и по „паспортни данни“ трябва да измине 504 км, докато обявеният пробег на втората, която има два двигателя, е 461 км. Електромобилите са тествани на полигон, където са се движили със скорост 110 км/ч с включен нагревател на кабината и температура от +4 градуса по Целзий навън.

В този режим единият от bZ4X измина 246 км вместо декларираните 504, а вторият - 215 километра вместо 461. Тези резултати са окачествени като „разочароващи“, а от изданието се обърнаха към местното представителство на марката. Оттам обещаха да изяснят ситуацията, като в проверката ще се включи както европейската централа на Toyota в Брюксел, така и тази в Токио.

Засега от Toyota не са обявили данни от разследването си. От своя страна, FDM установи, че първите норвежки собственици на Toyota bZ4X вече са се оплакали от пробега на електрическия автомобил, който се оказал по-малък от заявения. Тестове са проведени и от други скандинавски издания, които са стигнали до същото заключение.


0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еееех, помня добрите стари времена преди 1 година, когато Тойоткаджийчетата ни убеждаваха как Тойотка ще убие пазара, когато пусне електрическия си модел, начело с Тесла. А пък аз твърдях, че добре ще се посмеем, когато се появи. Я да видим кой пак е прав - фенщината или доброто познаване на технологиите и икономиката? Но трябва да призная, че Тойотка ме изненада с комедийния си талант - падащите колела бяха нов скеч, много смешен, който досега не бяха представяли.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Проспускаш парното - то си е сериозен консуматор. Дори с термопомпа не е идеално, но пак е по-добре. Второ ако батерията е нощувала на студено също е лошо за пробега. Дори на Тесла 3 ЛР й дават под 350 км/ч с 110км/ч и парно. Модел У е по-адекватно сравнение спрямо Тойотата и там очаквания пробег е 315 км в същите условия.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До №1 ( преди 1 година )
    Нека да ти проверим твърдението: Tesla Model Y 120 km/h, 4 градуса - 327 км; Model 3, 4 гр. - 333 км; BMW iX, 1 гр. - 365 км; KIA EV6, 1 гр. - 298 км. Nissan Ariya, 1 гр. - 292 км.; Audi e-tron 55, който е пословично лаком и е стар, по-голям модел, прави 277 км точно на 4 градуса. Забележи, че 10 км/ч отгоре оказват огромно значение, колкото по-бързо се движи колата - зависимостта е екпоненциална, така че сравнението е в ущърб на другите марки.
  • #6
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До Fsd ( преди 1 година )
    Какви са тези глупости, провери в тубата наши българи с личната си Тесла пътуват през цяла Европа и колите им минават огромни пробези с едно зареждане, пиши в тубата От София до Сл.Бряг с Тезла модел 3. Колата си отива спокойно, като през цялата магистрала кара със 130к.ч. Разлики от 10-15% са допустими ама да изминеш само 40% от заводския пробег със 110км.ч. представи си със 130 колко ще изминеш.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Fsd ( преди 1 година )
    Какво очакват при тази скорост от кола с аеродинамика на куб. При нисан лииф положението е същото при скорост от 120км/h (личен опит). Разхода на 100км е точно двоен спрямо 60км/h.
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ич? Бива, двеста километра си е в обхвата на Велинград, Банско, даже и до пазара на Богров. Какво му трябва повече на човек.
  • #3
    3 rate up comment 9 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Леко разочарование от любимата ми марка ама...мисля че бързо ще оправят нещата.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Изненада!!! ( преди 1 година )
    Трябва да си наистина голям наивник, че да се вържеш за такъв пробег в условията на Норвегия!
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "...Тези резултати са окачествени като разочароващи..." Ами какво очакват, това е най-лошия сценарии за електричка - (сравнително) висока скорост и работещо парно. Много малко електрички не са разочароващи при този тест.