IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota bZ4X се провали на тестове за обхват на батерията

Пробегът на електрическия SUV се оказа два пъти по-малък от обявеното

Пускането на електрическия Toyota bZ4X определено не се получи - само два месеца след началото на продажбите се оказа, че колелата на електрическия автомобил могат да паднат в движение, поради което компанията трябваше да проведе мащабна сервизна акция.


Toyota bZ4X


Сега обаче се появява още един проблем – оказва се, че пробегът на bZ4X с едно зареждане на батерията е много по-малък от това, което автомобилният производител твърди. Това се потвърждава от резултатите от тестовете, проведени от датското издание FDM - електрическият автомобил не е изминал дори половината от обещаните 461 км.

В тестовете са участвали две версии на Toyota bZ4X. Първата е оборудвана с един мотор и по „паспортни данни“ трябва да измине 504 км, докато обявеният пробег на втората, която има два двигателя, е 461 км. Електромобилите са тествани на полигон, където са се движили със скорост 110 км/ч с включен нагревател на кабината и температура от +4 градуса по Целзий навън.

В този режим единият от bZ4X измина 246 км вместо декларираните 504, а вторият - 215 километра вместо 461. Тези резултати са окачествени като „разочароващи“, а от изданието се обърнаха към местното представителство на марката. Оттам обещаха да изяснят ситуацията, като в проверката ще се включи както европейската централа на Toyota в Брюксел, така и тази в Токио.

Засега от Toyota не са обявили данни от разследването си. От своя страна, FDM установи, че първите норвежки собственици на Toyota bZ4X вече са се оплакали от пробега на електрическия автомобил, който се оказал по-малък от заявения. Тестове са проведени и от други скандинавски издания, които са стигнали до същото заключение.


0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Според мен всички губят много при такива условия и Тойота като за първи електрически модел са се справили добре! Ще си открият грешката, ще я поправят! А теб те чакам да минеш София - Слънчев бряг при условията от теста!До 18 - няма как модел 3 да губи 30% а модел Y да губи под 10%!!! Нали се сещаш, че са напълно идентични, с малка разлика в айродинамиката в полза на модел 3, а?!?!
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла Model Y LR губи под 10% пробег между летен и зимен пробег при 120 км/ч - 359 км срещу 327 км.
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи, според теб, 51% загуба при Тойотка и 30% при Тесла е абсолютно един и същ резултат и Тойотка въобще няма за какво да се притеснява?
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-11-ny-elbil-skuffer-slemt-raekkevidde
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    ModelOfficiel r
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Ха! Защо *** ми изтри коментара където цитирам оригиналната статия и резултатите на други модели от същия тест?!?
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Заводския пробег на Тесла е 507км в конкретния тест постига 355км!!!! Сам прецени колко лъже Мъск и как ще стигнеш при същите условия за които твърдиш че Тойта не може, с тесла от София до Слънчев бряг!! Ще стигнеш на дедовия на върха баш!!!!
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И в Норвегия, както и в другите държави, има доста уфси, които купуват Тойотка заради името. Всъщност Тойотка е единствената марка в Норвегия, която няма електромобил, но все още има някакви смислени продажби. Така че този модел се чакаше от много хора там и е добре, че има независими журналисти, които да хванат на ранен етап лъжите и технологичната изостаналост на Тойотка. Със сигурност много хора сега ще се откажат от поръчките си.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно с батерии разработени за електроника няма да стане. Трябват си ново поколение батерии. И това ще стане до 10 г.
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Както казах напиши в ютуб" София - Слънчев бряг с електрически автомобил" там ще видиш как Спокойно на климатик Тесла модел 3 минава целия пътот София до хотела в Сл.Бряг скороста е 130км.ч. климатика бичи и когато пристига му остава 12км. пробег. Заводския пробег на Теслата е 500км. а на тази Тойота 460км. Сам преценявай колко много лъжат японците, още повече скороста е 110 а не 130км.ч. както при Теслата.