IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизел срещу електромобил - кой използва повече енергия през зимата?

Разходът на Golf TDI е сравнен с този на ID.3 за една година, победителят е ясен

Фактът, че електрическите автомобили консумират повече енергия през зимата, отколкото през лятото, обикновено се използва като аргумент срещу електрическите автомобили в дискусиите. Университетът за приложни науки във Висмар (Гермния) анализира колко различно е всъщност потреблението на енергия през различните сезони.

 

golf-vs-id3 (1).jpg

 

За целта е проследен Volkswagen ID.3, който за една година е изминал 30 594 км, като средната консумация, изчислена за цялата година, е 14,4 кВт/ч на 100 км. През летните месеци VW ID.3 изразходва средно 13,3 кВт/ч на 100 км. От декември до февруари средната консумация се увеличава - 17 кВт/ч на 100 km. Това е консумация с около 28 процента повече. През зимата батерията от 62 кВт е достатъчна за разстояние от 317 км, през лятото ID.3 има обхват от 404,8 км.

Според учените причината, поради която ID.3 консумира повече енергия през зимата, се дължи главно на отоплението - не само вътрешността на автомобила се топли, но и батерията трябва да се загрее до оптимална температура. При двигателите с вътрешно горене топлината от мотора отоплява купето, докато при електромобилите за това трябва да се използва енергия от батерията.

 

golf-vs-id3.jpg

 

За сравнение с автомобил с двигател с вътрешно горене учените анализират потреблението на Golf Diesel TDI за една година. Голфът е бил на пътя през същия период и е изминал 31 916 км. През лятото разходът на Golf е бил 49,7 кВт/ч на 100 км, пише автомобилното списание „Auto Verkehr“. През зимата Golf консумира 52,2 кВт/ч на 100 км. Това е разлика от около 5 процента. Средната годишна стойност на Golf TDI е разход от 50,7 кВт/ч на 100 км. Пробегът с 52-литров резервоар е 1084 км през лятото и 1026,5 км през зимата.

От енергийна гледна точка, ID.3 излиза от това сравнение като ясен победител, без да се налага да приема каквито и да е значителни ограничения при ежедневното шофиране - констатира професорът по електроинженерство Ансгар Уего от университета във Висмар, който ръководи тестовете. - По отношение на ефективността електрическата кола се представи значително по-добре. Ако сравните данните, Golf TDI консумира около 3,5 пъти повече енергия от ID.3.“

 

 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Не беше месец, а беше седмица, а градчето не беше град, а беше щат и се казва Тексас. Това всъщност е щатът в който се добиват най-много горива и затова са се откачили от щатската енергийна система. А точно в тази седмица са очаквали само 5% от добитата енергия да е от вятъра и обвиненията, че няколко замръзнали вятърни генератора са довели до срива, се оказаха блъф на такива като тебе, които изопачават всеизвестни факти за да излъжат съмишлениците си.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4,питай краварунгелите,с тези безплатни източници,как преди 2 години им замръзна всичко за 1++ месец и къщите им останаха необитаеми за цялото време.Добре че лудите вярващи в неизчерпаемата безплатна енергия бяха огранени в един град макар и не малак,че си бяха премахнали и стълбовете та не можаха да им доставят ток от националната мрежа.С тези безплатни природни източници доведохте западналяците *** да копат въглища и да си режат горите за да се греят.Гледам и тук не сет малко.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Водородните горива предоставят много предимства пред батериите. По висока енергийна плътност и съответно по ниско тегло. Зареждане до от 0 до 100% за няколко минути и пробег над 1000км. По ниска цена за производство. Огромен заложен ресурс на автомобила над 30 години и милиони километри за разлика от батериите които издържат само няколко години и си губят капацитета дори и да не се ползват. Единствения недостатък ще си остане по ниската енергийна ефективност в сравнение с батериите.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    батериите са временно решение с ограничено приложение. Бъдещето е на водородните технологии. Инженерите на Тойота добре са си направили сметките и не случайно продължават да се развиват в тази посока. Но технологиите ще претърпят още много развитие докато се стигне до стабилните водородни горива които ще бъдат реалната алтернатива на бензина и дизела. Ще трябва да се направи избор между високата енергийна ефективност на батериите и удобството на водорода. Бързо зареждане и огромен пробег.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Събрахте ли 30 бона за дачия?
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 месец )
    Бъркате като слагате в сметките цената като за Тесларските скъпотии!Разликата в цената между съпоставими по екстри ID 3 и Голф 8 не е съществена!Има,няма 3-4000 Евро,а ако се полакомите за Голф 8 GTI,той е по-скъп от ID 3.Тия 3-4000 евро с нафта + по-скъпата поддръжка на Голфа + по-високия данък(в Германия) се "избиват" за 2-3 години с ID3.Разбира се, ако пробега ви е ОК.Събота пътувах от Майнц до Базел с кола,където и да спрях по пътя,зарядните бяха заети.Ако бях с миксер щях да пътувам ден!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Елементарно е 4,97 литра нафта. Един литър нафта е точно 10 киловатчаса. Бензина е малко под 10.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Eeee, как го сметнаха този дизел да харчи 49,7 кВт/ч на 100 км?!? Това колко нафта е?
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    А дали не си правиш съвсем друга сметка?20 годишна кола на газ 3 000 лв. Нов електромобил 100 000 лв. Не те обвинявам. Това е и моята сметка въпреки че автомобила ми е дизелов и струва повече. Към момента гроздето е кисело.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    А защо на газ, нали на метан беше около пет пъти по-евтино отколкото на газ? Нали се кълняхте че метална е бъдещето?Само където ток може да се произвежда от което е най-евтино в момента, ако в момента не може да се произвежда с безплатни източници като вятър вода и слънце. А за пропан бутана напоследък слушам че вместо отстъпка, търсят наличност.