fallback

Новата емблема на Bentley се прави за 11 седмици и струва 4000 евро

97% от клиентите на марката си поръчват тази опция от парче неръждаема стомана

Най-старото Bentley, което съществува - EXP2, няма „ Flying В“ на предния капак. То има обикновен индикатор за температурата на водата на капачката на радиатора. Функционално, но никак не романтично. Нищо чудно, че клиентите, още в началото на ХХ век, накараха автомобилния производител да украси колите с по-сложно "B", което първоначално беше изработено от месинг.

С течение на времето талисманът на предния капак еволюира и когато наскоро беше разработен новият Flying Spur, бордът на директорите на Bentley единодушно избра нова фигура, чиято направа отнема 11 седмица. Тя е така направена, че никога не се разваля – независимо, дали колата се кара на Арктическия кръг или в горещ район на екватора.

Това е първото B в историята на Bentley, което се активира по електронен път, първата емблема, оборудвана с капак, който я замества, когато се съхранява, първата с прозрачни акрилни крила и първата, която е осветена отвътре. Това е опция, която струва 4000 евро, но се избира от почти всички (97% от клиентите на Flying Spur).

Ако искате да създадете елегантния талисман, първо ви трябва восък. Излят от едно парче от неръждаема стомана - тип 316, това „B“ е направено чрез процес на леене от компанията Lestercast Ltd. Разтопеният восък се вкарва във форма и след това водоразтворима сърцевина заема кухината, където ще бъдат разположени двете акрилни кристални крила, докато централната керамична сърцевина създава проход вътре във восъчната форма за окабеляване на осветлението.

След това восъчната емблема се отстранява от формата и разтворимата сърцевина се разтопява, за да се създаде перфектна фигура. Впоследствие емблемата е затворена в няколко слоя фин керамичен разтвор, съдържащ колоиден силициев диоксид и алуминиев оксид. След като тези слоеве се втвърдят, восъкът се разтопява в камера с парно налягане, за да се получи керамична форма с кухина във формата на емблема. В този момент отлятата неръждаема стомана 316, загрята до 1600°C, се излива в керамичната форма.

Накратко, със сигурност фигурката не може да се направи у дома. След като стоманата се охлади и втвърди, керамичното външно покритие се отстранява, докато керамичното ядро се разтваря под налягане с разтвор от каустик. С дребноструйна обработка се премахва всяка следа от керамичен материал, а процесът, наречен „екструдирано хонинговане“, гарантира, че вътрешният проход е достатъчно гладък за кабелите, които ще преминат през него. Само след премахване на всички следи от керамичен материал, емблемата се полира на ръка.

Целият процес отнема 11 седмици от началото до края, след което талисманът е готов за поставяне на автомобила с акрилни кристални крила, кабели и малки светодиоди, които го карат да свети.

fallback
  • #4
    Миро ( преди 2 години )
    До #3, поръчваш нова. ;)
  • #3
    Лудория ( преди 2 години )
    И като изгорят светодиодите какво се прави - ремонт или се поръчва нова? Питам от любопитство...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Фиат уно беше перфектен автомобил за времето и целта на създаването си, моля за уважение. Поръчай една с по-дълга основа.
  • #1
    Макс ( преди 2 години )
    Къде да си поръчам една такава за моят "Фиат уно"?
fallback
Последни