fallback

Електрическите автомобили чупят рекорди в Европа и САЩ

На Стария континент са 12% от новите регистрации, в САЩ - 5,1%

Продажбите на изцяло електрически автомобили в Европа и САЩ се увеличават непрекъснато и то със значителни темпове, показват данните на британската компания за проучване на автомобилния пазар, която предоставя анализ на пазарни тенденции, ценообразуване на автомобили и сравнения JATO Dynamics. И вече ръстът в търсенето на този тип автомобили не е само приоритет на Китай, най-големият световен пазар за автомобили без емисии.

 

 

Пазарният дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) в 23 държави от Европа представлява 12% от новите регистрации на леки автомобили до октомври. Това се равнява на 1,09 милиона единици от общо 9,09 милиона на целия пазар. Цифрата нараства до 1,86 милиона, ако се добавят plug-in хибриди (PHEV), информира Motor1.

Въпреки напредъка, пазарът на електрически автомобили в САЩ изостава от европейския, като възлиза на 5,1%, между януари и октомври 2022 г. Въпреки, че все още е малък в сравнение със силното присъствие на превозни средства с вътрешно горене, забележително е да се види растежът в сравнение с предходни години.

 

 

През първите 10 месеца на 2021 г. BEV представляват 2,9% от общия пазар. Две години по-рано, през януари-октомври 2020 г., те представляват 1,7% от всички продажби на нови автомобили. А през 2019 г. BEV едва заемаха 1,3% от общия пазар. Популярността на Tesla Model Y, заедно с добрия старт на електрическите пикапи като GMC Hummer EV и Ford F-150 Lightning, обясняват част от бързия растеж. Очаква се тенденцията да продължи през 2023 г. с появата на по-достъпни електрически SUV и камиони.

Европейският бум се обяснява с по-добра инфраструктура, повече възможности за потребителите и добри оферти. Всъщност понякога е по-лесно да вземеш нова електрическа кола, отколкото бензинова. И това се дължи на промяната в приоритетите, които производителите дават на своите продукти.

 

 

Така общият брой BEV за Европа е 1,9 пъти по-висок от този за САЩ, въпреки че разликата е намаляла значително от 2020 г. През тази година в Европа са регистрирани 2,5 електромобила за всеки продаден такъв в САЩ.

Очаква се тези два пазара да регистрират по-високи цифри за електрически превозни средства през следващата година. Бързата трансформация на определени пазари се движи от по-конкурентното предлагане и още по-достъпните и интересни продукти.

 

 

Въвеждането на електрическите превозни средства включва големи пикапи и SUV в САЩ и малки компактни SUV в Европа. Тъй като осведомеността на потребителите се увеличава и желанието им да карат електромобили се подсилва от подобрените автомобили, не би било изненадващо да видим двуцифрен пазарен дял за BEV в САЩ и над 20% в Европа през 2023 г.

 

 

fallback
  • #16
    До 12 ( преди 1 година )
    Еми прочети, да знаеш не боли. Не говорете на изуст, че показвате колко сте смешни.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    KBичaT било обидна дума !?! Много пък са чувствителни тези пушекофили
  • #14
    Мазньо Ватенков ( преди 1 година )
    Ушанките (фенове на мАсквич и лада гнида) да почнат да се пенявят....сега.Мъката им е че до десетина години ,нуждата от петрола на *** ще е нулева.Затова пък под панелката на шише двулитрова бира ще обясняват на комшиите ,каква "велика" кола е бил ръждясалият мАсквич направен от "братушките" им!
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Точно на американския пазар тесла от 2 години не получава и долар субсидия, но въпреки това държи 70% от пазара на електромобили. Останалите получават по 7500 долара субсидии за всеки продаден автомобил, но въпреки това всички останали марки с множеството си модели заемат останалите 30% от пазара. Тоест субсидиите не определят продажбите. Който е тръгнал да дава 70 000 долара, няма да си избере по кофти автомобил, само защото щели да му направят 10% отстъпка.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    И половината и повечето купени със субсидии от държавите. Без субсидии ама дрънци.
  • #11
    До 11 ( преди 1 година )
    И от къде знаеш колко малко са бройките от него? Над него са 3.3 и 3.5 литровите 6 цилиндрови версии включително хибрид от тях пак ли са малко продажбите по твоите секретни данни? Коментара ти трябва да е насочен към 2 а не към мен в САЩ пикапите имат 20% дял от тях да кажем половината са над 5 литра и 8 цилиндъра (щото далеч не е всички са пълноразмерни а има дори и 4 цилиндрови освен 6)
  • #10
    До 3 ( преди 1 година )
    Личи си, че не ди в час.От така наречените фул сайз пикапи от сериите 150 и 1500, най малък двигател, който се предлага е от Форд ф150 с шест цилиндъра, 2.7 битурбо, като бройките от него са пренебрежително малко.Въобще всички фулсайз пикапи с шест цилиндъра се купуват главно в двуврата версия за фирми.Да не говорим, че всички техни премиум марки предлагат главно 8 цилиндрови двигатели за джиповете си.Най-продавани в САЩ са шест цилиндрови двигатели, като тези с 8 и 4 са почти равни.Прочети малк
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Имате ли акъл да си връзвате връзките на обувките?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбирачите смотани, дори цветните графики ли ви затрудниха?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли са ниша и никога няма да станат масови. Камоли пък да заменят истинските автомобили с ДВГ. Особено с тези цени е немислимо. На първо място пазарът решава. Хората каквото имат нужда хората това купуват. Тези които ги устройва електрическа ще си купят. Други ще си купят дизел или бензин защото само това им върши работа. Не може всички да се приравняват. Различни автомобили за различни цели.
fallback
Последни