Германският производител Audi започна да прави капаци на предпазните колани за електрическия си кросоувър Q8 e-tron от рециклирана пластмаса. За целта се използват стари части, които не подлежат на ремонт и реставрация. Те се пречистват и чрез специален химически процес се превръщат в пиролизно масло (вид катран с висока концентрация на килслород), което се превръща в суровина за нови пластмаси.
От компанията посочват, че затворените производствени цикли са една от най-радикалните мерки за опазване на околната среда. В кръговата икономика се намалява потреблението на първични суровини и количеството отпадъци. Производителите вече са се научили как да рециклират батерии и различни пластмаси, така че сега нови компоненти, направени от тях, започват да се въвеждат в серийните автомобили.
Процесът за производство на капаци от отпадъци е разработен в сътрудничество с нефтохимическата компания LyondellBasell. Първо, старите пластмасови части се почистват от чужди материали, като метални скоби. След това те се раздробяват и се рециклират химически в пиролизно масло, от което вече могат да се правят нови пластмаси. Съотношението на рециклирания пластмасов гранулат на части е поне 70%. По този начин първичните суровини се използват по-дълго и се намаляват разходите за закупуването им.
В Audi A3 също са използвани рециклирани материали. Моделът от четвърто поколение се предлага с еко-тапицерия от рециклирана пластмаса. Компанията изчислява, че за всеки комплект седалки се използват 45 бутилки от 1,5 литра, а за направата на настилката са необходими още 62. Страничните панели, пода на багажника и стелките също са направени от рециклирани материали. Целта е количеството рециклирани материали да достигне 100%.