Уникален автомобил BMW M1 бе атакуван от еко активисти в музей в Милано, където бе изложена колата. Няколко души заляха арт колата с около 8 кг брашно, легнаха на пода и предизвикаха сцени, които заснеха на видео и разпространиха в социалните мрежи, информира Аutoevolution.
Въпросният BMW M1 е уникален с това, че е четвъртият BMW Art Car, но единственият арт автомобил, изрисуван от американския художник Анди Уорхол, водещ представител на течението поп арт, както и първият, на който боята е нанесена директно върху каросерията.
Самата кола е ценна част от автомобилната история, дори и без боята на Уорхол към нея, защото се състезава на Льо Ман през 1979 г., заемайки шесто място в генералното класиране и второ в класа си. Същата година BMW се свързва с Уорхол да сътвори „художествена“ кола, така че М1 с 470 к.с. е изтеглен от състезания и изпратен при него.
Художникът, който никога не е имал шофьорска книжка, но е ценял дълбоко изкуството на производството на автомобили, бил толкова вдъхновен от колата, че му отнело само 30 минути, за да я изрисува. Резултатът е червено, жълто и тюркоазено произведение на поп изкуството, което изглежда сякаш все още е мокро, като цветовете се размиват и преливат един в друг, създавайки впечатление за скорост, дори когато не се движи. Оттогава BMW M1 Art Car е излаган в музеи по целия свят.
Тази акция на еко активистите е поредната такава срещу автомобили и произведения на изкусквото. Последният инцидент бе на автомобилното изложение в Париж, където членове на Extinction Rebellion се „залепиха“ за Ferrari и изляха черна течност, за която се смята, че е масло или боя. Преди това други активисти направиха акция срещу Porsche във Волфсбург, Германия.
Според Аutoevolution през последните няколко месеца сме свидетели на увеличаване на броя на тези атаки. Екоактивистите се превърнаха в екотерористи, насочвайки се към известни и безценни произведения на изкуството в музеи с неща като консервирана супа, олио и дори фекални вещества, за да привлекат вниманието върху неотложни проблеми, свързани с изменението на климата. Но самите произведения на изкуството нямат нищо общо с изменението на климата, освен че могат да привлекат внимание с тяхното увреждане от хора, които се държат като разглезени деца без самоконтрол.