IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италианска хиперкола постави два световни рекорда

Pininfarinia Battista е №1 по ускорение и спиране (ВИДЕО)

Още при представянето на италианската хиперкола Pininfarina Battista стана ясно, че тя е много бързо, но вече е известно колко точно. В момента електрическият автомобил е най-бързо ускоряващото превозно средство в света, което има разрешение са движение по обществените пътища. А също така е и най-бързо спиращото, съобщават от компанията-производител.


Pininfarinia Battista


Battista ускорява от 0 до 97 км/ч (60 мили) за 1,79 секунди, а до 195 км/ч (120 мили) за 4,49 секунди (за толкова Chevrolet Camaro SS вдига 60 мили от място). А когато дойде време за спиране, хиперколата прави това от 97 до 0 км/ч за 30,784 метра. Максималната скорост е 350 км/ч, което не е рекорд, но все пак малко коли могат да се похвалят с подобно постижение.

„Перфектно оптимизираното разпределение на теглото и ниският център на тежестта са в основата на този резултат. Комбинацията от индивидуална настройка на шасито и окачването, както и гуми, доказали се в хиляди километри тестове, и векторизиране на въртящия момент на четири двигателя, осигуряващо безпрецедентна мощност, позволява на Battista да бъде най-бързо ускоряващата кола, разрешена за движение по пътищата в света“, казва главният производствен и инженерен директор на Automobili Pininfarina - Паоло Делача.



Battista използва четири електрически мотора, които произвеждат комбинирано 1900 к.с. и 2300 Нм. Те се захратнат от батерия, доставена от хърватския производител на хиперколи Rimac. Тя е с капацитет 120 кВт/ч, като има Т-образна форма и е монтирана ниско за по-добро разпределение на теглото.

Всяка кола е ръчно изработена в Италия, като завършването й отнема приблизително 1250 часа. Планирано е производството на 150 автомобила, като цените започват от 2,2 милиона евро.


Още снимки на най-бързо ускоряващия автомобил в света - вижте в галерията:


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    dryt ( преди 1 година )
    #4 няма такова нещо като достатъчно ниско тегло, винаги може още по-ниско. Важно е за ускоренията. Нямаш идея колко си зле и се излагаш максимално.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви спойлери за ускорение 0-100? Хайде обратно в училище.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #3 ( преди 1 година )
    С тия изказвания само СМЯХ предизвикваш.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Господин анонимник #4, като начало, Газко Уазков ти препоръчва да отидеш на картинг състезание. Там нещата са по-простички...Обърни внимание как подскачат пилотите на старта. Запитанй се защо...После *** на драг състезание. И пак се запитан, защо автомобилите са максимално олекотени. При профи класа предните колела са почти като на велосипед...Защо ли? Защото не сложат тежки тракторни гуми, примерно!? Господин анонимник #4, хубава вечер!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Господин анонимник #4, всички, абсолютно всички класове в автомобилния спорт се стремят към минимално тегло. От картинг, през ВРЦ, до Ф1. Неслучайно имат изискване за минимално тегло! За да не бъдат толкова олекотени, че да пострада пасивната безопасност. Господин анонимник #4, кой си ти, че да ме коментираш!? Да коментираш интелекта ми!? И колко неостър трябва да си, за да твърдиш, че ниското тегло пречи на ускорението!?
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Газко уазков, това не ти е нито Газ, нито Уаз, а мисленето ти явно е спряло по времето, когато се караха масово марките с които си се кръстил. Отива ти между другото на интелекта. Само ще ти кажа, че теглото, за да се постигнат тези фантастични резултати, трябва да бъде нито много високо, нито много ниско, защото пък сцеплението ще намалее. Идеален баланс е нужен, за да се получи. Също така трябва да има спойлери, които да натискат колата надолу, за да стане номера.
  • #3
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Каква ли батерия може да ти достави Хръватин та те нямат нищо.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Теглото никога не е било проблем при ускорението на права отсечка. По-голямото тегло може да се компенсира с повече конски сили. А при електромобилите конските сили не са никакъв проблем. Заради високата ефективност на електрическите мотори, не се отделя толкова излишна топлина и не са необходими толкова много радиатори като при ДВГ. А и електродвигателите са много по-леки. А голямата батерия не е необходима заради мощността, а заради пробега с едно зареждане.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    При ел. хиперкарите най-важна е масата. Вече всеки може да извади супер мощност, но основен проблем е теглото. Явно, батерията е сравнително лека. И наистина всичко по геометрията е сметнато отлично.