fallback

Пожарникари използваха 55 000 литра вода, за да загасят горяща Tesla Model S

Борбата с огъня от запалилия се електромобил е продължила повече от два часа

Малко преди 11 часа сутринта във вторник, 15 ноември, Доброволната пожарна компания Morris Township получава обаждане за горящ автомобил на междущатска магистрала 80 в централна Пенсилвания. Няколко часа по-късно с помощта на хиляди литри вода електрическата Tesla, която е предизвикала пожара, най-после е загасена и може да бъде преместена безопасно от пътя.

За щастие никой не е пострадал при инцидента, при който чисто това Model S (доставена е на собственика предишния ден) се удря в отломки на пътя. Според един от пътниците в автомобила, след сблъсъка от долната част на електромобила започва да излиза дим. В колата има трима души и куче, които се излизат веднага.

Те изваждат голям късмет, защото Model S пламва почти веднага и изгаря напълно. Пожарникарите от Morris Township пристигат бързо и изливат две цистерни с вода (15 141 литра), но това се оказва недостатъчно, за да се потушат пламъците. На мястото пристигат три екипа на други пожарни команди, които използват още 45 425 литра, за да загасят огъня.

Така се оказва, че за потушаване на пожара си използвани над 55 000 литра вода. Това е значително повече от нормален автомобилен пожар, за който са нужни около 1900 литра вода, твърдят от противопожарната служба.

„Заради литиево-йонната батерия на превозното средство, потушаването на този пожар ще изисква допълнителни цистерни, тъй като превозното средство ще продължи да се запалва отново и да гори яростно на моменти. Бяха нужни повече от два часа непрекъснато изливане на вода върху автомобила, тъй като батерията започваше да се запалва отново и да задържа високи температури“, обясниха от Morris Township в страницата си във Facebook.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    мeждy 2012 г. и 2021 г. e имaлo пo eдин пoжap в eлe
  • #20
    истината ( преди 1 година )
    Мeждy 2012 г. и 2021 г. e имaлo пo eдин пoжap в eлe
  • #19
    До до долния ми ( преди 1 година )
    Страшно оцеляване ще е да ти кажа! Две пожарни да ти наливат колата два часа с вода, да охлаждат едната клетка ..... мерси после, че не е изгоряла и няма да ми платят цялото каско!!! Със здраве да си джвакаш ...ааа караш после такава кола, дето се вика!
  • #18
    До 10 ( преди 1 година )
    Я ги кажи кои са тия електрички, че наистина не сме чували за толкова ефтини, че безопасни, че па и хич да не могат да се запалят батериите им, че па вече цели две години ги продавали! Къде? В Нарния ли ги продават?! В новата книга за Хари Потър ли чете за тях!!!
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Не е имала шанс. Запалена клетка не може да бъде угасена, дори да е потопена във вода. Батерията се полива с вода, за да се охлаждат съседните клетки да не се самозапалят. Ако пожарът тръгне от една клетка, автомобилът има шансове да оцелее, защото пожарникарите могат да спасят останалите клетки като ги охлаждат и топлината не се предава към купето. В случая най-вероятно от край до край батерията е разпорена от отломките, които е блъснала и всичко се е запалило едновременно. Малшанс!
  • #16
    bulava ( преди 1 година )
    Като гледам не са успели да я загасят.Само ламарината е останала
  • #15
    112 ( преди 1 година )
    И ще ми разправяте колко безопасни били ... това нещо гори като факел който не може да бъде угасен. Собственика втори път няма да се обърне към същата марка.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Има новини за около 145 пожара на Тесла с 44 жертви от около 3 500 000 общи продажби
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Да живеят електрокарите и техните покровители.
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    Колко хиляди станаха изгорелите Тесли???
fallback
Последни