Германският производител Volkswagen най-вероятно ще промени плановете си за построяването на нов завод за електромобили на стойност около 2 млрд. евро. Главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливър Блуме, преразглежда намерението си за изграждане на планираната фабрика за Trinity (EV), съобщи Reuters, като се позовава на свой източник.
Според досегашната информация планираният изцяло роботизиран завод трябваше да е в близост до централата във Волфсбург, като основният модел, който от 2026 г. там ще се произвежда, е бъдещият седан на марката Trinity. Списание Manager съобщи, че Блуме иска да отложи този срок до 2030 г. Източникът на Reuters добавя, че ръководството все още планира да пусне автомобилите на пазара с новата архитектура VW SSP Super Platform, но въпросът е дали е необходима нова фабрика, или поточната линия на главния завод във Волфсбург може да ги произвежда.
Подобно на други германски компании, Volkswagen - вторият по големина производител на автомобили в света, е изправен пред натиск да увеличи производството на електромобили, особено след като Tesla стартира своята гигафабрика близо до Берлин. Платформата на модела SSP, планирана за цялата група, вероятно вече няма да бъде лансирана със завода Trinity, както беше планирано, съобщава още Manager.
Според първоначалния план, строежът трябваше да стартира през 2023 г., а заводът с годишен капацитет от 250 000 електрически превозни средства да заработи през 2026-а. Първият електромобил на конвейера трябва е седан с размерите на Passat, който вече се разработва от инженерите на компанията.
Volkswagen Trinity ще бъде първият модел на концерна, който ще използва новата архитектура VW SSP Super Platform. Седанът с изцяло електрическо задвижване е проектиран за пробег от поне 700 км, като ще получи и система за автономно движение от 4-то ниво.