Колко километра могат да изминат автомобилите? Е, рекордьорите са с пробег над 4 милиона километра, но в случая не става въпрос за стар Mercedes или Volvo, а за далеч по-съвременен автомобил с доста електроника на борда.
Клиентът на Land Rover - Гюнтер Навроцки, постигна целта си, като неговият Range Rover от 2007 г. премина границата от милион километра. При това, почти през цялото време всъдеходът е теглил ремарке, а под капака му все още се намира оригиналният 3,6-литров V8 битурбо дизел с 272 к.с.
„За мен няма по-добра кола“, казва мъжът, който е прекарал около 2500 дни зад волана на своя Range Rover през последните девет години от живота си. За него всичко започва през 2007 г., когато автомонтьорът и по-късно продавач на автомобили Гюнтер Навроцки предава нов Range Rover Vogue на клиент. Пет години и 145 000 километра по-късно Навроцки взима колата на лизинг, за да я управлява сам.
„По онова време мислех, че ще карам Range Rover половин година и след това ще го продам отново“, спомня си Навроцки. Телефонно обаждане от Рюдигер Чакерт, тогавашен ръководител на Auto König в Анцинг близо до Мюнхен, променя всичко – както за Гюнтер Навроцки, така и за неговия Range Rover.
„Г-н Чакерт ме попита дали мога да му доставя кола до Дуисбург и да докарам една от Гумерсбах на връщане“, обобщава Навроцки телефонния разговор през януари 2013 г. Той приема поръчката спонтанно, получава 3,5-тонно ремарке и с годините става една от най-търсените компании за превоз на луксозни автомобили в Германия. Оттогава Гюнтер Навроцки седи в колата си пет дни в седмицата, а съпругата му го придружава на много по-дълги обиколки.
Въпросният Range Rover върти километър след километър като надеждно теглещо превозно средство, пътувайки до Амстердам и Сен Тропе. Самият Навроцки признава, че е бил амбициран, когато е видял, че колата достига пробег от 400 000 км. И решава да докаже, че един Range Rover може да направи милион, при това с ремарке зад него.
Целият задвижващ механизъм на всъдеходап е оригинален. Ремонти са правени по окачването и други дребни детайли. Сменени са двата турбокомпресора, както и всмукателният колектор и дебитомер. На всеки 100 000 км е сменяно маслото на трансмисията, на всеки 40 000 км – накладки, а на 80 000 км – спирачни дискове.
„Намирам за наистина невероятно, че все още съм на път с първото предно стъкло“, казва Гюнтер Навроцки с оглед на своите понякога приключенски пътувания на дълги разстояния.