Китайската компания BYD, един от най-големите световни производители на електрически превозни средства, предприема нова стъпка в настъплението си в Европа, като ще пусне на пазара и Dolphin. Този автомобил ще бъде сериозна конкуренция на популярния Dacia Spring, който си спечели реномето на най-достъпният електромобил с добрите си цени.
В Европа и по-специално във Франция, китайският гигант пристига първоначално с 3 модела - Atto 3, Tang и Han, като първият ще бъде пуснат на пазара на цена от 38 000 €. Във втората стъпка BYD ще предложи Dolphin, който беше изложен наскоро на автомобилния салон в Париж, съобщава Motorsactu. Според предварителната информация цената на Dolphin може да бъде около 25 000 евро. По-скъпо е от Dacia Spring, но според специалистите съотношението качество/цена може да се окаже достатъчно, за да стане китайският автомобил сериозен съперник на Dacia Spring.
Според публикацията на Motorsactu, първоначално BYD иска да се съсредоточи върху маркетинга на своите електрически коли в европейски страни с голямо търсене на този тип автомобили. Dolphin се предлага на пазара с един двигател със 174 к.с./290 Нм, осигуряващ пробег от 400 км, а AC зареждането до 7кВт отнема 6 часа и 25 минути, докато DC бързото зареждане до 60 кВт ще презареди батерията от 30-80% за 30 минути.
Моделите BYD, оборудвани с тази задвижваща система, ще пристигнат през 2022-а в Германия, Швеция, Дания, Нидерландия, Белгия, Обединеното кралство, Люксембург и Франция. Китайците искат бързо да разширят своя каталог от превозни средства в Европа, за да навлязат мощно на този пазар.
Dolphin ще е сред моделите, с които азиатският производител ще направи дебют на Стария континент. Автомобилът е базиран на електрическата платформа от трето поколение е3.0 на BYD, която работи на 800 волта, подобно на Porsche, Audi, Hyundai и Kia.
Компактните автомобили са популярни в Европа, а това прави континентът идеален пазар за Dolphin, допълва Motorsactu. Моделът, известен също като EA1, е хечбек с пет врати, има дължина 4125 мм, ширина 1770 мм, а междуосието е 2700 мм. Теглото му (без батерията) не надвишава 1285 кг.