fallback

Паркингите във Франция вече задължително със слънчеви панели

Страната прие нов план за сериозни инвестиции във възобновяеми източници

Във Франция използването на слънчева енергия получи огромен тласък от нов закон, одобрен от Сената, който изисква всички паркинги с места за най-малко 80 превозни средства, както съществуващи, така и нови, да бъдат покрити със слънчеви панели, съобщава Electrek.

 

 

Новите разпоредби са част от широкомащабния план на президента Еманюел Макрон за сериозни инвестиции във възобновяеми източници, който има за цел да умножи по 10 количеството слънчева енергия, произведена в страната и да удвои мощността от наземни вятърни паркове. 

От 1 юли 2023 г. по-малките паркинги с между 80 и 400 места ще разполагат с пет години, за да се приведат в съответствие с новите мерки. Паркингите с повече от 400 места имат по-кратък срок, като трябва да се съобразят с новите мерки в рамките на три години от тази дата и поне половината от площта на паркинга ще трябва да е покрита със слънчеви панели.

 

 

Според правителството този план, който е насочен специално към големи зони за паркиране около търговски центрове и гари, може да генерира до 11 гигавата, което се равнява на 10 ядрени реактора, захранващи милиони домове. Public Sénat пише, че са били въведени разпоредби, изключващи паркинги за камиони, превозващи тежки товари или зони за паркиране в исторически или защитени зони.

Други мерки включват изграждане на големи соларни паркове върху свободни земи покрай магистрали и железопътни линии, както и върху земеделски земи, където е осъществимо. Националната железопътна служба на Франция (SNCF) също планира да инсталира около 190 000 кв. м слънчеви панели в 156 станции в цялата страна до 2025 г. и 1,1 милиона кв. м до 2030 г. с цел да намали потреблението на енергия с 25%. Правителството също така планира да изгради около 50 допълнителни вятърни парка до 2050 г. 

 

 

Това лято френското правителство утвърди две зони за офшорни вятърни паркове край бреговете на Атлантическия океан след мащабен публичен дебат, включващ 15 000 участници, като опазването на околната среда беше най-голямата грижа. Първият вятърен парк се планира да бъде разположен край остров Олерон, на повече от 35 км от брега, с капацитет от около 1000 MW. Вторият вероятно ще бъде разположен по-далеч в морето, като и двата заедно ще произвеждат достатъчно електричество за 1,6 милиона души.

 

 

fallback
  • #24
    Д ( преди 2 години )
    Щом в страната с най-силно ядрено лоби в света (по спомен 75% от енергията им в момента е от АЕЦ) се преминава масово на възобновяеми източници, сещайте се накъде отиват нещата и дали вече не са по-изгодни.А при нас една шайка празноглавци още милеят за руския газ и Белене... Мила родна картинка.
  • #23
    До долния ( преди 2 години )
    Точно така е в първата част. Фотоволтаика наистина конвертира само 20% от падналата върху него енергия в електричество. Върху онези 20 квадрата паркомясто, "пада" годишно около 26 000 киловатчаса енергия, като слънцето ги осветява с мощност 20 kW по обяд в ясен ден. Фотоволтаиците обаче успяват да усвоят само 20% от тази мощност и съответно 20% от енергията. 4 kw мощност и 5200 kWh енергия. При 20 kWh за 100 км това са само 26 000 км годишно от едно паркомясто. Ти по колко минаваш на година?
  • #22
    Факт ( преди 2 години )
    Фотовоштаика малка част конвертира в електричество сиреч не става
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Зависи какви са били първите. Ако е спестил някое евро преди осем години и си е взел тънкослойни, те изкарват десетина години и толкова им е гаранцията. Дори не знам дали вече ги произвеждат, защото са и по-вредни за производство и имат тежки метали в тях.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Из Испания масово покривите на бензиностанциите са с панели, лошото е че стареят по-бързо от обещаните 25 години. Преди месец време закарах един палет на някакъв и като го отвори за да го разтоварим и се оказаха солари. Каза че ще подменя старите на 8години, на въпроса ми Защо?, отговори, че доста осезаемо паднал КПД-то.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Друга сметка. 1 gigawatt фотоволтаици годишно произвежда около 1300 гигаватчаса електрическа енергия. За изминаване на средногодишните европейски 13 000 км един електромобил харчи около 2,4 мегаватчаса електрическа енергия. Тоест инсталираните 11 гигавата само върху най-големите паркинги могат да осигурят енергията за годишния пробег на 6 милиона автомобила.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи да сметнем. При 400 места и 2500 доход от едно паркомясто на година годишните доходи са по 1 милион. Дали ще е нужно да ги увещават дълго?
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Е какво е общото между двете?В германия има около 2 милиона фотоволтаични покрива върху частни къщи, които произвеждат около 30 тераватчаса на година, което е колкото две атомни централи. Тоест всяка една домашна фотоволтаична централа произвежда около 1 милион пъти по-малко отколкото атомна централа, но заедно произвеждат приблизително колкото е годишната консумация на България. И то в Германия където пече по-малко слънце. И даже не се налага да пренасят тока по електропреносната мрежа.
  • #16
    До 15 ( преди 2 години )
    Всъщност този парк в Египет прави 3.8твч годишно но не това е важното вече има няколко по-големи от него. Важното е общия им сбор и че всяка година се добавят все повече и е много по-евтино от нова АЕЦ а старите няма да са вечни
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Най големият фотоволтаичен парк в Египет 1,6 твч годишно Аец Козлодуй 16твч на година.Край на темата за фотоволтаиците
fallback
Последни