fallback

Audi представи новия си електрически флагман

Q8 E-Tron дебютира с мощност до 496 к.с. и пробег до 600 км

Audi представи нов електрически флагман, който ще се казва Q8 E-Tron. Всъщност това е новото име на обновения E-Tron, като идеята на компанията е да покаже, че това ще бъде водещият електрически SUV на марката. Той излиза както в стандартна (квадратна версия), така и като Sportback с по-заоблен екстериор.

Дизайнът на Q8 E-Tron е модернизиран, като зоната около решетката вече има самоуплътняваща система и електрически щори, които се затварят около радиатора. Фаровете са различни, има и осветени участъци на решетката. Променени са и спойлерите в долната част на автомобила, а също така са добавени аеродинамични елементи отпред и отзад. Така Q8 E-Tron постига коефициент на съпротивление от 0,27 (при E-Tron то беше 0,28), а при версия Sportback той пада до 0,24 от 0,26 за по-ранния модел.

Електрическият SUV ще се предлага с два капацитета на батерията и три опции за задвижване. Версиите Q8 50 E-Tron и Sportback имат двигател на всяка ос, което прави общо 335 к.с. в режим Boost и 664 Нм. Батерията е с капацитет 89 кВт/ч осигурява пробег от 491 км за стандартния модел и 505 км при Sportback.

Модификациите Q8 55 E-Tron и Sportback произвеждат 402 к.с.в режим Boost и 714 Нм, като те получават батерия със 104 кВт/ч. Така пробегът им е по-голям – съответно 582 и 600 км.

На върха на гамата е SQ8 E-Tron и неговият аналог Sportback, които са с по три електромотора – един на предната и два на задната ос. Тяхната съвкупна мощност е 496 к.с. и 973 Нм, като батерията им е със 104 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е 494 км при стандартния модел и 513 км при Sportback.

По отношение на производителността версията 50 вдига 100 км/ч от място за 5,6 секунди, а SQ8 E-Tron прави същото за 4,5 секунди. Вариантите 50 и 55 имат ограничена максимална скорост от 200 км/ч, докато при SQ8 тя е 210 км/ч.

Моделите Q8 50 E-Tron могат да зареждат до 150 kW от бързо зарядно устройство с променлив ток (DC). Вариантите 55 и SQ8 увеличават тази цифра до 170 kW. По-големият може да добави 420 км след включване в контакта за 31 минути. Стандартно превозните средства могат да се зареждат с 11 kW.

Новото Q8 E-Tron се движи с въздушно окачване. В зависимост от ситуацията, електрическият SUV може да променя височината на возене със 76 мм. Инженерите на са променили съотношението на кормилното управление за по-бърза реакция, когато водачът завърти волана.

В интериора промените също са доста. Пътниците отпред гледат няколко екрана с висока разделителна способност. Шофьорът получава цифров инструментален приборен панел със 10,1-инчов дисплей на информационно-развлекателната система и 8,6-инчов екран за управление на системата HVAC. Като опция се предлага heads-up дисплей, а на пазарите, където е разрешено, външните огледала са заменени от камери.

Интериорът включва отварящ се панорамен стъклен покрив със затъмнени сенници. Двузоновият автоматичен климатроник е стандартен, но се предлага и четиризонов. Кабината използва рециклирани материали за изолация, шумозаглушаване и стелки.

Технологичният пакет за подпомагане на водача Q8 E-Tron включва нова система за дистанционно паркиране. Клиентите могат да контролират технологията от смартфон, без да са намират колата.

Още снимки на новия електрически флагман на Audi - вижте в галерията:

Версиите Q8 E-Tron и Sportback ще излязат на пазара в Европа през февруари 2023 г. Цените в Германия ще започват от 74 400 евро.

fallback
  • #12
    Ken ( преди 1 година )
    "бързо зарядно устройство с променлив ток (DC)" - а сега де !
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Трудно ще настигнат Тесла , но и това ще се случи някой ден .
  • #10
    До #2 ( преди 2 години )
    Между другото по-скоро на мерцедес таргет групата е геронтофилска. Или поне до скоро беше еталон за пенсионера. Но да, склонен съм да се съглася с теб. И на Ауди стила започна да става геронтофилски. Винаги има изключения, но в 90% от случайте хубавия скъп Мерцедес го кара дядо.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Изглежда като А6 на анаболи
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    четири кръгли нули
  • #7
    Става ( преди 2 години )
    Вече с малката батерия има пробег повече отколкото преди с голямата без да са увеличили значително цената а при голямата има 150км отгоре спрямо преди което особено при купе версията с доста подобрена аеродинамика би трябвало да се усеща добре извън града
  • #6
    Факт ( преди 2 години )
    Че германците ел коли не могат да правят е явен факт.Няма как да стърчат двигател и кабеляци от предният отсег като на дизеларка.Пълен ка путса тези
  • #5
    VAYK ( преди 2 години )
    Я да кажат първо колко е деградацията на батерията на първия модел, пък после ще преценим дали да купуваме новия!!!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Разочарован съм, че продължават да губят ресурси по модел, който не е изграден върху специално изградена ел. платформа, както и че не да имали топките да махнат неудобния долен екран. Явно фейслифтът не е толкова съществен, но колкото го представят тук.
  • #3
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Нормален капацитет на батерийката...
fallback
Последни