fallback

Audi представи новия си електрически флагман

Q8 E-Tron дебютира с мощност до 496 к.с. и пробег до 600 км

Audi представи нов електрически флагман, който ще се казва Q8 E-Tron. Всъщност това е новото име на обновения E-Tron, като идеята на компанията е да покаже, че това ще бъде водещият електрически SUV на марката. Той излиза както в стандартна (квадратна версия), така и като Sportback с по-заоблен екстериор.

Дизайнът на Q8 E-Tron е модернизиран, като зоната около решетката вече има самоуплътняваща система и електрически щори, които се затварят около радиатора. Фаровете са различни, има и осветени участъци на решетката. Променени са и спойлерите в долната част на автомобила, а също така са добавени аеродинамични елементи отпред и отзад. Така Q8 E-Tron постига коефициент на съпротивление от 0,27 (при E-Tron то беше 0,28), а при версия Sportback той пада до 0,24 от 0,26 за по-ранния модел.

Електрическият SUV ще се предлага с два капацитета на батерията и три опции за задвижване. Версиите Q8 50 E-Tron и Sportback имат двигател на всяка ос, което прави общо 335 к.с. в режим Boost и 664 Нм. Батерията е с капацитет 89 кВт/ч осигурява пробег от 491 км за стандартния модел и 505 км при Sportback.

Модификациите Q8 55 E-Tron и Sportback произвеждат 402 к.с.в режим Boost и 714 Нм, като те получават батерия със 104 кВт/ч. Така пробегът им е по-голям – съответно 582 и 600 км.

На върха на гамата е SQ8 E-Tron и неговият аналог Sportback, които са с по три електромотора – един на предната и два на задната ос. Тяхната съвкупна мощност е 496 к.с. и 973 Нм, като батерията им е със 104 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане е 494 км при стандартния модел и 513 км при Sportback.

По отношение на производителността версията 50 вдига 100 км/ч от място за 5,6 секунди, а SQ8 E-Tron прави същото за 4,5 секунди. Вариантите 50 и 55 имат ограничена максимална скорост от 200 км/ч, докато при SQ8 тя е 210 км/ч.

Моделите Q8 50 E-Tron могат да зареждат до 150 kW от бързо зарядно устройство с променлив ток (DC). Вариантите 55 и SQ8 увеличават тази цифра до 170 kW. По-големият може да добави 420 км след включване в контакта за 31 минути. Стандартно превозните средства могат да се зареждат с 11 kW.

Новото Q8 E-Tron се движи с въздушно окачване. В зависимост от ситуацията, електрическият SUV може да променя височината на возене със 76 мм. Инженерите на са променили съотношението на кормилното управление за по-бърза реакция, когато водачът завърти волана.

В интериора промените също са доста. Пътниците отпред гледат няколко екрана с висока разделителна способност. Шофьорът получава цифров инструментален приборен панел със 10,1-инчов дисплей на информационно-развлекателната система и 8,6-инчов екран за управление на системата HVAC. Като опция се предлага heads-up дисплей, а на пазарите, където е разрешено, външните огледала са заменени от камери.

Интериорът включва отварящ се панорамен стъклен покрив със затъмнени сенници. Двузоновият автоматичен климатроник е стандартен, но се предлага и четиризонов. Кабината използва рециклирани материали за изолация, шумозаглушаване и стелки.

Технологичният пакет за подпомагане на водача Q8 E-Tron включва нова система за дистанционно паркиране. Клиентите могат да контролират технологията от смартфон, без да са намират колата.

Още снимки на новия електрически флагман на Audi - вижте в галерията:

Версиите Q8 E-Tron и Sportback ще излязат на пазара в Европа през февруари 2023 г. Цените в Германия ще започват от 74 400 евро.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако това им е флагмана на Ауди, направо ми е жал за тях. Нито задвижване, нито пробег, но пък са оставили геронтофилският дизайн, за да не откажат от покупката таргет групата си. Знам че сега ще се изсипят цял куп милионери във форума, които карат коли за поне 300К и Q8 е най-добрата кола на света която са карали, но извън горубляските фенове, като им сложиш на Ауди флагмана до този на NIO например, разбираш че царя им е гол. И не само на ФВ, ами и на останалите германци. Което е лошо за Европа.
  • #1
    Ммда ( преди 2 години )
    Жалък капацитет на батерииката
fallback
Последни