fallback

Geely стъпва официално в Европа с кросоувър на ток

Стартът на продажбите на Geometry C е планиран за първата половина на 2023 година

Китайската компания Geely Auto стъпва официално на европейския пазар, след като подписа споразумение за партньорство с унгарския вносител Grand Automotive Central Europe, който ще стане основен дистрибутор на марката, съобщава CarNewsChina.

Първият модел на китайския производител, който ще се предлага на Стария континент, ще бъде кросоувърът Geely Geometry C. Това е компактен електрически модел с размери 4432x1833x1560 мм и междуосие 2700 мм, като неговите продажби ще стартират през първата половина на 2023 г.

Електромобилът на Geely ще получи електрически мотор с мощност 200 к.с., както и батерия в две версии - 53 и 70 кВт/ч, чийто пробег с едно зареждане е съответно 400 и 550 км. Кросоувърът ще се предлага с предно предаване, като първо ще стъпи на пазарите в Унгария, Словакия и Чехия.

Според заместник-директора на Geely - Сюе Тао, глобалната електрификация на превозните средства в Централна и Източна Европа ще помогне на Geely и Grand Automotive Central Europe да разработят и пуснат на пазара електрически модели.

Китайците вече имат опит в чужбина, като още 2017 г. започнаха първо да продават, а после и да произвеждат коли в Беларус. Оттам те се изнасят и за руския пазар, където след изтеглянето на почти всички европейски, японски и китайски производители именно Geely е сред лидерите по продажби.

fallback
  • #8
    Един смърф ( преди 1 година )
    До #4Я ми обясни тогава как в Китай един конкретен електромобил струва 20-22 хил. долара, а в България цената на тоя същия е 80 хил. лева.
  • #7
    VAYK ( преди 1 година )
    Китайците са много напред в Ел. колите! Не виждам европейците какво ще предложат! Това дето ще има фабрика у нас, Е-Го е с цена в Германия 20 000евра! Китайската Дачия Спринг я карат от там и пак идва по евтина, да не говорим ако си пуснат техните евтини модели...
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига глопости електричките които са евтини ненстават а тия които стават са безбожно скъпи все едно Феррари да станат масови коли кога е било това.За справка Тесла и Люсид.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    КoHkypeHцията е хубаво нещо и Европа само ще спечели от навлизането на нови модели на ток . Това неминуемо ще окаже натиск и върху цените , и ще повиши качеството . Единствените губещи ще са държавите бензиностанции
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаше един смърф, твърдящ, че ЕС не позволявал продажбата на китайски автомобили на пазара ('щото теории на конспирациите, нали, болни мозъци). В момента се сещам поне 5 марки, които вече продават, а вероятно изпускам поне 2.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно няма никакво значение за какво е, единственото значение има, че автомобилите, които се зареждат от контакта вече представляват 25% от продажбите в Китай и техния дял само расте необратимо. Как ще коментираш това? Ако е тук имаше чисто нови електромобили по 8000 лв, смяташ ли, че volkswagen golf който започва от 60 000 лв базова цена щеше да се продава толкова? А дали пък заради електромобилите вече не се продават толкова, а неговото място за септември зае електромобил за 120 000лв?
  • #2
    До 1 ( преди 1 година )
    Пишеш простотии дали това не е било за средната цена а не за сравними коли щото най-продавания електромобил в Китай е Вулинг Хонгуанг дълъг 2.90м и широк 1.50 базово с 20 коня и 100км пробег а най-продаваната кола е Нисан Силфи дълъг 4.64 и широк 1.82
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Като си има предвид проучването което излезе тези дни, според което електромобилите вече са с 30% по-евтини от автомобилите с ДВГ в Китай, ни очакват интересни времена. Китайците ще започват масово да внасят електромобили в Европа, като в най-лошия случай ще са на същите цени като бензинови и дизелови автомобили. Да видим тогава какво ще си търся
fallback
Последни