Германският производител на премиум-автомобили BMW отчете в четвъртък тримесечен нетен доход, който надмина очакванията на анализаторите, предаде Reuters.
От компанията обаче отчитат, че резултатите са постигнати благодарение на високата цена на техните автомобили. На фона на нарастващите рискове от рецесия и инфлация това може да изиграе лоша шега - в обозримо бъдеще хората просто няма да имат пари за толкова скъпи покупки, опасяват се от BMW.
По-високи печалби са постигнати дори на фона на спад в продажбите и намалено производство заради недостиг на полупроводници, се отбелязва в доклада. Причината е стабилното търсене на автомобили, което позволи както на BMW, така и на други световни производители, да вдигнат цените.
От ситуацията на пазара обаче няма да може да се печели дълго време, предупреждават анализатори. Според тяхната прогноза, влошаването на икономическата криза ще доведе до факта, че купувачите все по-рядко ще решават скъпи покупки, опитвайки се да спестят пари. Завишените цени ще действат като друго възпиращо средство.
„Краткосрочната перспектива остава положителна. „Положителният импулс" на BMW ще продължи и през 2023 г.,“, убеден е финансовият директор на баварския производител Николас Петер, въпреки че общите продажби ще бъдат по-ниски от тези през 2021 г. Целта сега е продажбите на електрически превозни средства да се удвоят.
През третото тримесечие продажбите на BMW са паднали с 9,5% в сравнение със същия период на миналата година. В същото време приходите на баварския автомобилен производител скочиха с 35,3% до 37,18 милиарда евро,