IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW представи неизвестен Golf Rally

Прототипът A59 е разработен за рали, но никога не е участвал в състезания

Германската компания Volkswagen изненада аудиторията на американското тунинг изложение SEMA, като представи Golf A59 от 1993 г. Това не е обикновен Golf, както се вижда от издутите калници и предния капак, а прототип разработен от времето, когато VW обмисля участие в Световния рали шампионат през 1994 г., съобщава Сaranddriver.

 

Volkswagen Golf A59-2.jpg

 

Volkswagen Golf A59 се задвижва от уникален, изработен по поръчка изцяло алуминиев 2,0-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, произвеждащ 275 к.с, съчетан с 6-степенна механична трансмисия и задвижване на всички колела чрез променлив централен диференциал. Мощността е с над 100 коня повече дори от най-мощните серийни Golf GTI от онова време.

Джантите са 16-инчови Speedline с пет спици с гуми 225/45R16, предното окачване е с амортисьори Bilstein и по-широки контролни рамена и многораменно задно окачване. Спирачките са Brembo с напречно пробити дискове. Прототипът A59 е създаден с помощта на немската фирма Schmidt Motorsport, като е модифициран Golf Mk 3. Колата е проектирана да получи хомологация за рали, но това така и не става и този специален Golf си остава единствен.

 

Volkswagen Golf A59-1.jpg

 

Много от външните панели на каросерията са изработени от въглеродни влакна и кевлар, а преработената предна броня, мускулестите арки на калниците, страничните прагове, задният спойлер и масивната задна броня, скриваща четворните изпускателни тръби, придават на A59 заплашителен вид. Големите вентилационни отвори в капака за охлаждане са уникално решение, докато интериорът получава седалки Recaro, волан с три спици и цифрово табло.

Ако A59 се беше състезавал, Volkswagen трябваше да построи 2500 бройки от „свирепия“ Golf за пътя, но проектът е отменен. Това означава, че този Golf A59 остава единствен, въпреки че от Volkswagen казват, че други автомобили с това задвижване са печелили победи на „24-те часа на Льо Ман“.

 

 

0 от 500