Помните ли автомобили като Ford Scorpio, Opel Omega, Renault Safrane? Не бързайте да казвате, че тези модели са „смачкани“. Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman вече са надраснали тези коли, моделите от D-класа вече са по-големи от по-големите си братя в сегмента Е, които не получиха продължение. От поколение на поколение всички модели растат - във всички класове и на всеки пазар.
Европейската класификация на размерите на автомобилите е размита. Вече не може да се сравнява нов модел с такъв отпреди 20 или 30 години. И дори в най-разбираемите и стабилни сегменти, колите в крайна сметка надминават моделите от по-висок клас от предишни години. Но те не се преместват от един в друг сегмент - те преместват рамките след себе си. Вижте десет примера, които показват това особено ясно.
Автомобилите, които са надраснали себе си (ГАЛЕРИЯ):
Първото поколение на BMW 3 Series (Е21) се произвежда между юни 1975 г. и 1983-а, като заменя BMW 2 Series. Наследникът от седмото поколение G20 е много показателен пример за израстване и заедно с BMW 5 Series (E12) са на петдесет години разлика и малко по-малко от 100 мм. Същите цифри споделят G20 и следващата „петица“ E28, която почти не се различава по размер от своя предшественик. BMW Серия 3 (7-мо поколение, 2018 г. - дължина/ширина/височина: 4713 mm/1827 mm/1444 mm).