IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова марка се изправя срещу Mercedes, BMW и Porsche

Колите на BeyonCa Gran Turismo Opus 1 ще следят здравето на хората по време на път (ВИДЕО)

Китайската марка за електрически автомобили BeyonCa, зад която стоят опитни хора от концерна Volkswagen и от френския производител Renault, представи концепта BeyonCa Gran Turismo Opus 1 - голям спортен автомобил с дължина 5,2 м и междуосие 3 м. GT Opus 1 ще бъде потенциален конкурент на Mercedes-Benz EQS, BMW i7 и Porsche Taycan. Китай е основният пазар за BeyonCa, но в бъдеще компанията планира да навлезе в Европа, страните от Близкия изток и Югоизточна Азия.

 

BeyonCa-3.jpg

 

Една от необичайните характеристики на автомобилите BeyonCa ще бъде вградена система за диагностика на здравето на водача и пътниците, както и онлайн консултации с лекари по време на пътувания. Сензори в кабината ще следят сърдечната честота, кръвното налягане, температурата и други параметри на благосъстоянието на хората. При необходимост един от лекарите, наети от BeyonCa, ще се свърже с машината и ще даде навременни съвети на човек, нуждаещ се от помощ в режим на автопилот, който със сигурност ще се появи в бъдеще за моделите на BeyonCa.

„Готина и бърза електрическа кола, съчетана с лекарски кабинет е точно това, от което хората се нуждаят“, казва китайският предприемач Су Вейминг, който основа BeyonCa през 2021 г. Името означава Beyond the Car („Отвъд колата“).

 

BeyonCa.jpg

 

Opus 1 има 800-волтова архитектура и е оборудван с батерия от 130 кВт/ч. В кабината, съдейки по тийзърите, има четири отделни седалки и луксозна тапицерия. Изходната мощност на GT Opus 1 не е известна, все още няма и други подробности.

Су Веймин има дългогодишен опит на ръководни позиции в Daimler и Volkswagen, а сега освен BeyonCa, оглавява и китайското подразделение на Renault. Френската компания, според Reuters, е един от основните инвеститори в BeyonCa, а Dongfeng ще бъде производствен партньор, като една от фабриките на компанията ще започне производството на първия модел BeyonCa през 2024 г. Очаква се цената да стартира от 137 000 долара.

 

 

 

 

Един от съоснователите на BeyonCa е Кристиан Клинглер, бивш член на борда на Volkswagen. Главен дизайнер на младата компания е Дирк ван Брекел, който преди това е работил в Audi, Skoda и Bentley. Техническият директор Ханс-Йоахим Ротенпилер също дойде в BeyonCa от Volkswagen Group. BeyonCa има собствено дизайнерско студио в Мюнхен, Германия и център за разработка на AI в Сингапур.

Opus 1 ще се превърне в сериен модел през 2024 г., като се обещава и особено мощна и още по-скъпа версия RS. BeyonCa има за цел да влезе в горния регистър на премиум сегмента, тоест ще произвежда сравнително големи и скъпи електрически коли, моделната гама ще е от 3-5 позиции, годишните продажби трябва да бъдат около 100 хиляди автомобила годишно.

В момента регистрираният капитал на BeyonCa достига 200 милиона щатски долара. Интересното е, че бизнес обхватът на компанията включва не само производство на нови енергийни превозни средства, авточасти и други сфери от автомобилната индустрия, но също така и хранителен бизнес.

 

 

0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Болсорано ( преди 1 година )
    Както винаги съм твърдял краят на немската автомобилна промишленост ще дойде с краят на двг.
  • #6
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Тъй като ... ( преди 1 година )
    и рено е замесено в тоя тюрлю-тювеч, ще има специални датчици и манипулатори за свестяване на собственика при честите му посещения в сервиза!
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Колата е хубава (на ( преди 1 година )
    Емблемата е като на Рено , фаровете са с по 4 "очички" вътре като на Вейрон , предната част в профил е като на VW / Audi ,а задната - като на новата Тесла S. Взимаш малко от тук, малко от там и ето ти BeyonCa. Явно затова ще се конглокира с Бмв , Мерцедес и Порше - защото от там е крадено.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до ZA ( преди 1 година )
    малко си прекалил с това "техните технологии са много по добри"!!! Продължават да крадът, продължават да копират, най жалкото е че почнаха да правят копия на собствените си продукти! Ако не наемаха дизайнери и специалисти от Европа и Америка, всичките им коли още щяха да приличат на Е класа "очеларка"!!!! Китаец може да произвежда, китаец не може да създава и твори! Не случайно основните им произведения на изкуството през вековете та до днес се свеждат до порцеланова посуда!!!
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ъъъ? ( преди 1 година )
    Китайците не са за подценяване, но заглавието е прекалено гръмко. Пишман производител ще се сравнява с Порше БМВ и Мерцедес. По продажби, по титли, по производство, по международни пазари на които са стъпили?
  • #2
    14 rate up comment 10 rate down comment
    ZA ( преди 1 година )
    Китайците отдавна не крадат чужди технологии поради простата причина, че техните са много по-добри. Никой не разполага с техните производствени капацитети. Останалият свят почна да копира китайците. Специално в електромобилите са на първо място в света не само по технологии и производство а и по инфраструктура. Само в една тяхна провинция има повече зарядни станции отколкото в целите САЩ. По количество произведена електроенергия бият целият свят почти два пъти.
  • #1
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Статията почва с "Китайската марка...." и аз загубих интерес. Може и да греша, но според мен китайците са мошеници и копират технологии ама некачествено. Не си изпипват добре нещата просто защото нямат нито специалисти, нито опит , нито нужда, нито желание. Гонят масовият пазар и ниската цена. Нямам им никакво доверие.