Китайската марка за електрически автомобили BeyonCa, зад която стоят опитни хора от концерна Volkswagen и от френския производител Renault, представи концепта BeyonCa Gran Turismo Opus 1 - голям спортен автомобил с дължина 5,2 м и междуосие 3 м. GT Opus 1 ще бъде потенциален конкурент на Mercedes-Benz EQS, BMW i7 и Porsche Taycan. Китай е основният пазар за BeyonCa, но в бъдеще компанията планира да навлезе в Европа, страните от Близкия изток и Югоизточна Азия.
Една от необичайните характеристики на автомобилите BeyonCa ще бъде вградена система за диагностика на здравето на водача и пътниците, както и онлайн консултации с лекари по време на пътувания. Сензори в кабината ще следят сърдечната честота, кръвното налягане, температурата и други параметри на благосъстоянието на хората. При необходимост един от лекарите, наети от BeyonCa, ще се свърже с машината и ще даде навременни съвети на човек, нуждаещ се от помощ в режим на автопилот, който със сигурност ще се появи в бъдеще за моделите на BeyonCa.
„Готина и бърза електрическа кола, съчетана с лекарски кабинет е точно това, от което хората се нуждаят“, казва китайският предприемач Су Вейминг, който основа BeyonCa през 2021 г. Името означава Beyond the Car („Отвъд колата“).
Opus 1 има 800-волтова архитектура и е оборудван с батерия от 130 кВт/ч. В кабината, съдейки по тийзърите, има четири отделни седалки и луксозна тапицерия. Изходната мощност на GT Opus 1 не е известна, все още няма и други подробности.
Су Веймин има дългогодишен опит на ръководни позиции в Daimler и Volkswagen, а сега освен BeyonCa, оглавява и китайското подразделение на Renault. Френската компания, според Reuters, е един от основните инвеститори в BeyonCa, а Dongfeng ще бъде производствен партньор, като една от фабриките на компанията ще започне производството на първия модел BeyonCa през 2024 г. Очаква се цената да стартира от 137 000 долара.
Един от съоснователите на BeyonCa е Кристиан Клинглер, бивш член на борда на Volkswagen. Главен дизайнер на младата компания е Дирк ван Брекел, който преди това е работил в Audi, Skoda и Bentley. Техническият директор Ханс-Йоахим Ротенпилер също дойде в BeyonCa от Volkswagen Group. BeyonCa има собствено дизайнерско студио в Мюнхен, Германия и център за разработка на AI в Сингапур.
Opus 1 ще се превърне в сериен модел през 2024 г., като се обещава и особено мощна и още по-скъпа версия RS. BeyonCa има за цел да влезе в горния регистър на премиум сегмента, тоест ще произвежда сравнително големи и скъпи електрически коли, моделната гама ще е от 3-5 позиции, годишните продажби трябва да бъдат около 100 хиляди автомобила годишно.
В момента регистрираният капитал на BeyonCa достига 200 милиона щатски долара. Интересното е, че бизнес обхватът на компанията включва не само производство на нови енергийни превозни средства, авточасти и други сфери от автомобилната индустрия, но също така и хранителен бизнес.