IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трите основни фактора, които спират продажбите на електромобили

Преходът към по-чист транспорт все още не се случва достатъчно бързо, за да постигне целите за климата

Електрическите превозни средства без емисии се смятат за бъдещето на транспорта, но въпреки потенциала им да помогнат на света да се декарбонизира, глобалните продажби едва-едва набират скорост.


електромобили


Това обаче не означава, че продажбите не се увеличават. Около 4.3 милиона нови електромобили, захранвани с батерии (BEV) и плъгин хибридни електрически превозни средства (PHEV) са продадени в световен мащаб през първата половина на 2022 година. Продажбите на BEV са нараснали със 75% през годината, а на PHEV с 37%. Ръст се предвижда за останалата част от 2022 година, като продажбите се очаква да нараснат с 57% на годишна база до 10.6 милиона.

Политиците в няколко икономики са определили дати за постепенно премахване на продажбата на бензинови и дизелови автомобили преди официалната. А общата забрана за продажба на тези автомобили в целия ЕС, както вече ви съобщихме, ще влезе в сила през 2035 г. И тъй като светът се придвижва към по-строги цели за емисии, възникват основателни въпроси дали глобалното преминаване към електромобили се случва достатъчно бързо и в достатъчно голям мащаб.

Скорошно проучване на RAC в Обединеното кралство показва , че само 14% от шофьорите планират следващата си кола да бъде електрическа, спрямо 10% през 2021 г. А броят на шофьорите, които очакват да получат електромобил през следващите пет години, е намалял от 17% на едва 15% през същия период. И така, какво спъва продажбите на електромобили?

Показваме ви трите основни причини, поради които хората не са склонни да преминат от изкопаеми горива към батерии.

1. Високи първоначални разходи за електрически превозни средства

Въпреки че електрическите автомобили често са много по-евтини за управление – до половината от цената на километър - от подобни по размер бензинови или дизелови превозни средства, те като цяло са по-скъпи за закупуване.

Цената на зареждането на електрическо превозно средство зависи от това къде, кога и как се извършва. Собствениците на електромобили със съоръжения за зареждане у дома могат да се възползват от по-ниски тарифи за електричество, особено в извън пиковите часове.


електромобили


Разходите се увеличават значително, когато шофьорите използват обществени зарядни устройства. Бързите или свръхбързите зарядни устройства могат да вдигнат разходите за километър близо до или над текущите разходи за бензинови или дизелови автомобили.

Но най-вече разходите за закупуване на EV са бариера, особено когато нивата на инфлация са високи на много места и нарастващите лихвени проценти увеличават цената на заема за закупуване на нова кола.

2. Ограничен достъп до инфраструктура за зареждане

Липсата на обществена инфраструктура за зареждане е основната бариера пред преминаването на електромобили в световен мащаб , според скорошно проучване на компанията за професионални услуги EY. Повече от една трета от анкетирани водачи посочват недостатъчния достъп до пунктове за зареждане в града като основна причина да не преминат към електромобили. Това наред с опасенията относно високата цена на електрическото превозно средство, бави значително преминаването от коли с ДВГ на електромобили.

Докато зареждането от дома е опция за хората, живеещи в домове с гаражи или места за паркиране, хората без паркинг трябва да разчитат на работни места или обществени съоръжения за зареждане, които са неравномерно разпределени и могат да бъдат скъпа опция. 

Повечето собственици на електрически превозни средства наистина зареждат превозните си средства у дома или на работното си място, но броят на наличните обществени точки за зареждане все още е крайно недостатъчен.

3. Притеснения относно пробег с едно зареждане

Безпокойството за пробега – притесненията за разстоянието, което един електромобил може да измине с едно зареждане – е друга основна пречка пред преминаването към електрически превозни средства. Според проучването на EY, около една трета от шофьорите от цял ​​свят казват, че се притесняват от шофирането на дълги разстояния с електрически автомобили. Пробегът до голяма степен зависи от капацитета на батерията и ефективността на двигателя, но може да бъде повлиян и от фактори като времето, скоростта на шофиране и дали превозното средство се движи по градски пътища или открита магистрала.


електромобили


В сравнение с разстоянието, което превозно средство с двигател с вътрешно горене може да измине с пълен резервоар, електромобилите трябва да изминават още повече, за да вдъхнат увереност у шофьорите.

Напредъкът в технологията на батериите доведе до повече от двойно увеличение на средния пробег на електромобилите през последното десетилетие, от 138 км през 2011 г. до 349 км през 2021 г., но и това явно е недостатъчно за повечето водачи.


0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25, спада на потреблението на нефт в Австралия не е заради лития или тока а заради ковида като цяло. Тя е държавата с една от най строгите мерки за ковид като се забранява ше 2 години дори излизане навън. Така е със всички държави по този показател. И сега потреблението на нефт расте....
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 1 година )
    Гадно племе е българина,вярно ли е???вярно е. Помислете защо го пиша това.Купих си преди време Тесла.Хората който съм им помагал,най много ми завидяха,намразихаме,кълнат ме.Защо бе хора ,какво лошо съм ви стори.Аз съм работил за тези пари,нищо при мен и жена ми нее даром.И затова далече от България. Спокойствие,тишина и добри хора.Но не й българи.
  • #36
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Xbr4wl ( преди 1 година )
    Как неможе и кое е невъзможно, имам си зарядно пред гаража.С моята Тесла 4 000км за 300 Евро ееее?и кое муе скъпото.Анапример съсРаф4 хибрид 1550 км със 300 Евро.Глупав ли съм???Значи България е готова за влизане във Евросъюза.Аз неизкам,българите да съм добре аз дасъм добре.Защото колкото и даги уважавам и дайм помагам се научи
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    какви сте смотани разбирачи
  • #34
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А рекордния трафик през магистрала тракия е 30 000 автомобила за денонощие направен на един ВеликденЕдин процент са 300 автомобила. Разпределени не за денонощие а само на 15 часа са по 20 автомобила на час. 10 в посока.Само зарядната станция на гелеменово има три колонки по 200 kw, които зареждат тесла модел 3 от 20 до 80% за 15 мин. Тоест всяка колонка по четири автомобила на час. Общо по 12 на час.Всичките зарядни са построени през последните две години, преди нямаше нито една.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Спри да си представяш. Хайде само си представи, щом пет собственика на електромобила не могат да съберат общо 1000 лв, тоест по 200 лв от човек за да си инсталират зарядна станция пред блока която напълно да задоволява нуждите и на петимата, откъде всеки от тях ще извади по 100 000 лв за нов електромобил, за да си се загрижил къде ще ги зареждат?А милион електромобила са 100 милиарда лева! Вярно ли си мислиш, че зарядните са проблема?
  • #32
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изобщо не сме подготвени за електрически коли, има пет зарядни станции на магистралата между София и Бургас. Не мога да сипредставя дори 1% то движещите се по Тракия кори ако бяха електрически, какви опашки щяха да се извият по тези зарядни. Какво остава за градовете, където 90% нямат собствен гараж и понякога паркират на 2 пресечки от дома си, къде ще зареждат? Трябва да се изградят стотици хиляди зарядни само в София, за да покрият над милион автомобила.
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Не се притеснявай. Ти ще имаш много по-добър шанс да се качиш на електромобил, като те свалят от двг и си принуден да наемеш спарк. Нас не ни мисли. Не се страхуваме от непознатото и ще си купим електромобил, дори да е в втора употреба на 5-10 години, както правим и сега. 90% от вас са защитници на водорода. Смяташ ли че имаш и минимален шанс поне да надникнеш през стъклото на някой водороден автомобил в рамките на следващите 10 години? А електромобилите вече ги виждам всеки ден по улиците ...
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За да не се на загуба, рециклиращите предприятия се надцакват кой ще даде повече пари за бракуваните батерии. А умници като тебе обясняваха как ще трябва да си плащаш като дадеш батерията за рециклиране. А рециклирането е много по печеливш бизнес от минният добив на материалите. След като се добият от мините, скъпите материали трябва допълнително да се рафинират което е най-сложният, замърсяващ и енергоемък процес, а от батериите излизат вече рафинирани материали, готови за нови батерии.
  • #29
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Нет ( преди 1 година )
    Много е смешно как хорица които до край на живота си ще имат досег с електрифициран автомобил, най много под формата на 10 годишен плъгин хибрид, са тръгнали да хвалят, защитават и обясняват за батерии, литиий, натрий и прочие .... Драги ми форумни плъхчета, споровете и разсъжденията ви имат значение точно толкова колкото преди 30 години имаше значение Голф или Кадет е по хот хеч! 20 години по късно, някои успяхте да си отговорите от първо лице, ама някои!