Много хора останаха изненадани, когато през 2018 г. Volkswagen Group реши да направи Cupra самостоятелна марка, отделна от SEAT. Тя обаче процъфтява, тъй като продажбите растат и излизат все повече нови продукти. Какво обаче се случва с традиционната испанска марка от Матрорел?
Sociedad Española de Automóviles de Turismo (SEAT) е собственост на VW Group от 1990 г., но сега е изправен пред несигурно бъдеще. Това призна и главният изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер. В интервю за Autocar той заяви: „Ние не убиваме SEAT, но просто ще трябва да решим неговото бъдеще“.
Шефер допълни, че испанският производител, чиито продажби се свиха в Европа с 45% през юли и 42%, е напълно осигурен до 2028 или 2029 г., но не е ясно какво ще се случи след това. Шефът на Volkswagen не изключва SEAT да се трансформира в марка за мобилност в същия дух като новосъздадената Mobilize на Renault. Тръгването по този път би позволило на VW Group да избегне припокриване между марките SEAT и Skoda, което намали продажбите на испанския бранд през годините.
Самият Шефер гледа на SEAT като на „първа марка за млади клиенти“, което би трябвало да означава, че тя е нещо като Dacia за Renault, но с по-престижно усещане. Брандът остава много популярен на родния пазар, а също така във Великобритания и Австрия. В същото време обаче Cupra продължава да набира скорост, като при новата марка не се гонят обеми на продажби, а се търси позициониране – той ще е насочен към по-бунтарската и млада публика.