IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на SEAT е под въпрос, призна шефът на VW Group

Испанската марка ще съществува до 2028 г., но след това не е ясно в какво ще се превърне

Много хора останаха изненадани, когато през 2018 г. Volkswagen Group реши да направи Cupra самостоятелна марка, отделна от SEAT. Тя обаче процъфтява, тъй като продажбите растат и излизат все повече нови продукти. Какво обаче се случва с традиционната испанска марка от Матрорел?


SEAT


Sociedad Española de Automóviles de Turismo (SEAT) е собственост на VW Group от 1990 г., но сега е изправен пред несигурно бъдеще. Това призна и главният изпълнителен директор на Volkswagen – Томас Шефер. В интервю за Autocar той заяви: „Ние не убиваме SEAT, но просто ще трябва да решим неговото бъдеще“.

Шефер допълни, че испанският производител, чиито продажби се свиха в Европа с 45% през юли и 42%, е напълно осигурен до 2028 или 2029 г., но не е ясно какво ще се случи след това. Шефът на Volkswagen не изключва SEAT да се трансформира в марка за мобилност в същия дух като новосъздадената Mobilize на Renault. Тръгването по този път би позволило на VW Group да избегне припокриване между марките SEAT и Skoda, което намали продажбите на испанския бранд през годините. 

Самият Шефер гледа на SEAT като на „първа марка за млади клиенти“, което би трябвало да означава, че тя е нещо като Dacia за Renault, но с по-престижно усещане. Брандът остава много популярен на родния пазар, а също така във Великобритания и Австрия. В същото време обаче Cupra продължава да набира скорост, като при новата марка не се гонят обеми на продажби, а се търси позициониране – той ще е насочен към по-бунтарската и млада публика.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Сеат ROCKZ ( преди 1 година )
    аз си харесвам Сеатчетата още от едно време. Много издръжливи бяха , с Ибиза съм катерил планини, преминавал съм гори, блата, обиколил съм всички язовири и т.н. водоеми из страната. 1.0 мотор, 5 на 100 разход.. ремонти по 200лв.. Кола мечта !
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    жагтгож ( преди 1 година )
    е нормално е да отпадне. каква е разликата между Карок и Атека, при положение, че ги правят в един и същ завод... уж някакъв испански дизайн... може би ще съкратят хора в Испания...
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Георги ( преди 1 година )
    А след Сеат и Фолксваген,имах Голф и когато го продадох,се заклех, че нищо свързано с тази марка, няма да си купя, успех на феновете,все пак пожелавам.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Явно Сеат го чака съдбата на Ланча. Попадна в конгломерат от много марки което води до "канибализъм" между тях и логично някоя трябва да отпадне. Жалко
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Глопатсите не могат да схванат как ФВ им пробутват едни и същи даратси под азлични именя