fallback

ЕК отстъпи пред производителите за Евро 7

Смекчаването на екологичните стандарти ще позволи на автомобилните компании да намалят разходите си

През последните години автомобилната индустрия активно лобира срещу много строгите мерки за намаляване на замърсяването, които трябваше да бъдат въведени със стандарта за вредни емисии Евро 7 в средата на това десетилетие. Това явно дава резултат, защото Европейската комисия (ЕК) ще смекчи новите правила, за да гарантира, че производителите на автомобили няма да правят огромни инвестиции.

По информация на изданието Politico, което разполага с копие от решението на ЕК относно стандарта Евро 7, е „направен направен окончателен преглед на новите правила въз основа на „настоящите геополитически и икономически обстоятелства“. Така Комисията ще се опита да намали натиска в индустрията, което теоретично може да доведе до „проблеми с достъпността за потребителите в цялостен контекст на висока инфлация“.

Новата регулация Евро 7 трябваше да изравни стандартите за емисии на всички автомобили и микробуси с тези, които в момента са в сила за бензинови автомобили по стандарта Евро в Европа. Съгласно преразгледаните разпоредби, ЕС иска да минимизира разходите за научноизследователска и развойна дейност на производителите на автомобили за създаване на нови по-чисти двигатели предвид предложената забрана за продажба на двигатели с вътрешно горене през 2035 г.

Казано по друг начин - ЕС не вижда необходимост да иска от компаниите да инвестират милиарди в нови двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат малко по-екологични от съществуващите, но ще останат в продажба само няколко години. Това обаче предизвиква смесени реакции от различни асоциации и бизнеси.

Докато автомобилната индустрия вярва, че инвестициите в Евро 7 „ще отнемат ресурси, които трябва да бъдат изразходвани за електрификация“, неправителствената организация „Транспорт и околна среда“ смята, че предложеното от ЕК преразглеждане на регулациите означава, че „печалбите на автомобилните производители са приоритет пред здравето на милиони европейци“.

Окончателната версия на новите правила се очаква да бъде публикувана на 9 ноември. Стандартите Евро 7 вече бяха отлагани многократно и трябваше да бъдат публикувани на 28 октомври. Очаква се по-строгите стандарти за емисии на европейския континент да влязат в сила през 2025 или 2026 г.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    И какво им е екото на трицилиндровите миксери? Ще изкарат 150-200 х.км. и после на ***! Моята 20-годишна японска джипка е на 468 х. км. и е все още пушка и ще става за каране поне още 10 години. А за екоталибаните, въобще не ми се говори!
  • #15
    Анонимните ( преди 2 години )
    Ел. Тротинеткаджиите ,изхвърлихте ли си автомобила с конвенционални горива?преминахте ли само на ток?или ползвате бензинов пък лаете колко била велика теслата?и как тесла пускала камион на ток
  • #14
    Анонимните ( преди 2 години )
    Колкото и да се напъват някакви псевдо еко електрици ДВГ няма да изчезне близките десетилетия.колкото и да изкарват някакви факти някакви популисти тука Как Ел.тротитенеките били бъщето и колко иновативна била технологията до сега да се е развила щом е толкова добра и може да замени двигателя с вътрешно горене
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическите коли са част от една малка ниша и ще си останат такива. Всеки инженер знае че батериите не са подходящи за масово задвижване на превозни средства. Да не говорим за тежки машини като камиони, строителна и селскостопанска техника и др. Просто е абсурд да се прави това. Електрификацията последните години я направиха главно по политически причини. С цел да навредят на Русия която държи половината от световния пазар на изкопаеми горива. САЩ искат световна война.
  • #12
    Класика ( преди 2 години )
    Тръмп ще ви запознае с бай Ставри шайка от секта лява либерална и еврейски печки с обърнати хастари искащи зелени зделки,защото искате световен хаос за да се легитимират е и да е не подсъдимо как търсите непълнолетни печки по централните гари!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредния пирон в ковчега на стогодишните автомобилни производители. Сега даже и зор няма да си дават за електрификацията и ще си продължават постарому, а китайци и американците ще се погрижат да задоволят търсенето на електромобили.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Късно е, вече повечето коли са необратимо прецакани от екологията, а мантрата, че производителите имат повече разходи е долна лъжа, всичко е начислено в крайната цена и не им дреме изобщо, просто сега ще имат още по-големи печалби.
  • #9
    Бай ганьо хамерикане ( преди 2 години )
    Аз искам въобще да забранят колите, самолетите, корабите, влаковете, но да оставят трабанта и двутактовите превозни средства
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормално как германците ще си продава скъпите баклюци
  • #7
    До Тинтири ( преди 2 години )
    ДВГ на водород - Най-големия виц комбинация от сравнително ниската ефективност на ДВГ и скъпия и енергоемък водород
fallback
Последни