fallback

Собственици на електромобили шокирани от цените на батериите

Последните два случая са от Канада, като засягат модели на Kia и Lincoln

Тъй като електрифицираните превозни средства започват да наводняват пазара, все повече и повече хора разбират за изключително високите разходи, свързани със смяната на батерията. Последните два такива случая идват от Канада, където собственици на електромибил и хибрид останаха шокирани от цената на ремонта на техните коли, съобщава Carscoops.

Първият е Филис Лау от Онтарио, чиято Kia Soul EV от 2018 г. се нуждае от смяна на батерията. След отчитане на труда и данъците в допълнение към цената на самата батерия, жената получава сметка от 23 000 канадски долара (16 872 американски долара).

Семейството на Лау казва пред CTV News, че имат 8-годишна (160 000 км) гаранция на батерията, но тъй като колата е навъртяла 170 000 км, тя не се признава.  Дори след преговори със сервиза, най-доброто, което може да предложи търговецът, е да поеме половината от цената на батерията.

В другия случай Кен Едуардсън, също жител на Онтарио, получава сметка от 20 000 канадски долара (14 000 американски долара) за смяна на батерията на неговия Lincoln MKZ Hybrid от 2011 г. От тази сума 15 000 долара (11 000 американски) са само цената на батерията, което е доста шокиращо, защото все пак не става въпрос за електромобил.

В същото време обаче, тази сума бледнее на фона на поисканите от собственик на Chevy Volt през август 30 000 долара за замяна на повредена батерия. Затова и покупката на по-старо електрическо превозно средство започва да се превръща в проблем, тъй като сумите при подобен са доста сериозни.

fallback
  • #8
    Я ( преди 2 години )
    Имате още 15 години докато почнете да купувате нов внос неразличима отнова. Само за ценители. Така че споко.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Дайте една Тесла с изчерпана батерия за 5-10 хил лева !!!! Аз ще се мъча с нея :):):)
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    При това положение ще е почти невъзможно да се продаде или купи втора ръка електрически автомобил...задава се торнадо, което може да помете целия електрически пазар...ако в близко бъдеще не се намери кардинално решение...
  • #5
    scott ( преди 2 години )
    това беше ясно от самото начола!Грешна технология, много реклама, хиляда пъти съм писал, че втноричен пазар нема да има, че масовия потребител не мож си позволи поддръжката.БРАВО,БРАВОБ,РАВО! Да ви земе и последния залък от устата, елкторколата!УРА ДРУГАРИ!
  • #4
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Тъй като електрическите автомобили започнаха да се използват по-интензивно през последните 5 години, фактурите за смяна на батериите тепърва ще започнат да се множат, а с това и проблемите с цената на батериите ще се увеличат до такава степен, че ще е необходимо революционно решение...така че за покупка на електрически автомобил ще трябва да се чака поне още 10 години...
  • #3
    Анонимен ( преди 2 години )
    Стара Тесла с батерия за смяна може да си купи само някой умник.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    За това и колкото и да се харесват електромобили има някакъв праг на съотношение цена - пробег и очакван живот на батерията под който не трябва да се взимат а ако ще се държи на екология при малки и маломощни коли има незареждаеми хибриди и газ които за сега там са по-изгодни даже дългосрочно. #1 грешиш Тесла вече не държи 80% а 65% от пазара на електромобили в САЩ не казвам че е малко но все пак да пишем с актуални данни..
  • #1
    Сега разбрахте ли ( преди 2 години )
    Защо Тесла държи 80% от пазара на електромобили в САЩ? Батерията на Тесла модел 3 струва 14 хиляди долара а е в пъти по-голяма от изброените и засега са се налагали смени само заради физически повреди по батерията, които в някои случаи биват отстранявани дори само за 1000 долара във външен сервиз.
fallback
Последни