fallback

Собственици на електромобили шокирани от цените на батериите

Последните два случая са от Канада, като засягат модели на Kia и Lincoln

Тъй като електрифицираните превозни средства започват да наводняват пазара, все повече и повече хора разбират за изключително високите разходи, свързани със смяната на батерията. Последните два такива случая идват от Канада, където собственици на електромибил и хибрид останаха шокирани от цената на ремонта на техните коли, съобщава Carscoops.

Първият е Филис Лау от Онтарио, чиято Kia Soul EV от 2018 г. се нуждае от смяна на батерията. След отчитане на труда и данъците в допълнение към цената на самата батерия, жената получава сметка от 23 000 канадски долара (16 872 американски долара).

Семейството на Лау казва пред CTV News, че имат 8-годишна (160 000 км) гаранция на батерията, но тъй като колата е навъртяла 170 000 км, тя не се признава.  Дори след преговори със сервиза, най-доброто, което може да предложи търговецът, е да поеме половината от цената на батерията.

В другия случай Кен Едуардсън, също жител на Онтарио, получава сметка от 20 000 канадски долара (14 000 американски долара) за смяна на батерията на неговия Lincoln MKZ Hybrid от 2011 г. От тази сума 15 000 долара (11 000 американски) са само цената на батерията, което е доста шокиращо, защото все пак не става въпрос за електромобил.

В същото време обаче, тази сума бледнее на фона на поисканите от собственик на Chevy Volt през август 30 000 долара за замяна на повредена батерия. Затова и покупката на по-старо електрическо превозно средство започва да се превръща в проблем, тъй като сумите при подобен са доста сериозни.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Да благодарим на всичките демократи, които с мъдрото си управление през последните 20 години направиха невъзможно в България да се случи нещо подобно.
  • #17
    до 14 ( преди 2 години )
    Бе, 60-годишен, ама мисли, а ти с тия "нано" и ГМО технологии ще ги видиш на върба!! Та кой е за психиатър е най-малкото спорно!!
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    По същата причина, заради която тока от АЕЦ Козлодуй е на себестойност 7ст, но на свободния пазар се продава на 80 стотинки, защото има недостиг на енергия и търсенето е повече от предлагането.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо толкова "евтини" тия батерии?
  • #14
    до scott ( преди 2 години )
    Божеее, ти добре ли си бе човек! *** да се прегледаш на психиатър, май си някой 60 годишен чичак дето кара или Голф дизел или Рено Меган на газ...
  • #13
    Nikoy ( преди 2 години )
    Карайте си нафтовите печки, не ни мислете нас.....заблудените които се мъчат с употребявани електрички
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Споменатите в статията марки нямат славата да имат добър BMS, напротив. Имат забележима деградация. Затова на вторичния пазар са евтини, а Тесла на 1 год. е по-скъпа от нова. Ако си експериментатор с много пари, купуваш Хюндай или Форд. Ако си цениш труда, купуваш Тесла. Поне в следващите 5 г. ще е така.
  • #11
    До 6 ( преди 2 години )
    Ако знаеш колко си прав! Почти е невъзможно да се купи втора ръка електромобил, защото собствениците им са полудели и искат на петгодишен електромобил по-голяма цена отколкото са го купили като нов, защото оттогава цените им се вдигнаха с по 10 хиляди долара, а цените на старите електромобили не падат.Пък и продават клетките на старите батерии за около 20 000 лв в eBay. Модул от 5 киловатчаса струва около 1000 долара. А аз чакам стари евтини батерии заради фотоволтаиците, ама няма!
  • #10
    TSLA ( преди 2 години )
    #5 само не свършвай тук. NMC клетките на първите Зое-та и i3-ки надживяват всеки днешен двигател. 20 години служба в колата. Някъде да виждаш гореспоменатите с дефектна батерия? Първите Тесли са с най-масовите 18650 клетки - от електронни цигари, през фенерчета до лаптопи - всичко е с тях. По-новите са с 21700 - пак масовка. Най-новите MC532 с графитен анод и добавки за елиминиране на отлаганията по катода и анода. Резултат: след 12 000 цикъла батерията е на 90%. 3 милиона километра, братz :D
  • #9
    TSLA ( преди 2 години )
    Клетки, отделни клетки се сменят при нужда. Да купиш цял пакет е все 1 да смениш цялата кола заради протекла водна помпа. За Канада не знаем, тука процедурата се прави при Дунев, Павлик, ТеслаБГ и дузина други сервизи.
fallback
Последни