Добре известно е, че ремонтът и поддръжката на кросоувъра е по-скъпа от тази на обикновена кола. И това се отнася както за употребяван, така и са чисто нов автомобил. Затова и собствениците на такива модели трябва да бъдат по-внимателни при тяхната експлоатация, защото това ще им помогне да си спестят доста разходи.
Експертите от изданието ZR посочиха 7 неща, които собственикът на кросоувър задължително трябва да прави, за да удължи ресурса на своите превозно средство. Те не се съобщават от производителите на автомобили, но са много важни и спазването им ще донесе само ползи.
Как да удължим живота на кросоувър (ГАЛЕРИЯ):
... и в други агрегати на трансмисията
Някои производители не посочват в инструкциите за експлоатация, че е необходима смяна на маслото в редуктора, която задвижва карданния вал, както и в този на задния мост. Маслата в тези агрегати изпитват сериозен стрес, стареят и губят свойствата си. Особено ако кросоувърът често се използва офроуд. Смяната на маслото трябва да се извършва на всеки 45 000 км при работа по добри пътища и веднъж на всеки 30 000 при експлоатация по тежки терени.
Някои производители не посочват в инструкциите за експлоатация, че е необходима смяна на маслото в редуктора, която задвижва карданния вал, както и в този на задния мост. Маслата в тези агрегати изпитват сериозен стрес, стареят и губят свойствата си. Особено ако кросоувърът често се използва офроуд. Смяната на маслото трябва да се извършва на всеки 45 000 км при работа по добри пътища и веднъж на всеки 30 000 при експлоатация по тежки терени.