IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati отдава почит на първата жена пилот във Формула 1

Новите специални издания на Ghibli и Levante са в памет на Мария Тереза де Филипис

Ако следите какво става в света на Формула 1 ще разберете, че на този автомобилен спорт липсва една съставка и тя не е изпреварванията. В момента няма жени пилоти. Няколко дами обаче успяха да пробият в мъжкия спорт през годините и Maserati отдава почит на първата от тях - Мария Тереза де Филипис, с новите версии F Tributo Special Edition на седана Ghibli и Levante SUV. Италианката е първата жена, участвала в състезание от Формула 1, припомня Сarscoops.

 

Maserati-FTributo-special-edition-00001

 

Levante F Tributo се предлага оборудван с 21-инчови джанти Antea, докато Ghibli в същия оранжев цвят получава 21-инчови джанти Titano, като и двата комплекта са с покритие Grigio Opaco със сини детайли. Има и нещо по-скромно. И двата автомобила се предлагат и в Grigio Lamiera (сив) и в комбинация с лъскави задни колела, а сините детайли са заменени с оранжеви. И двете цветови схеми са съчетани с избор от фина черна или ефектна оранжева пълнозърнеста кожа и допълнени от кобалтово сини и оранжеви шевове.

Де Филипис започва кариерата си в моторните спортове с Fiat 500 „Topolino“ в края на 40-те години на миналия век, печелейки първото си състезание и привличайки вниманието на Maserati. Компанията я ангажира да участва в състезания със спортни автомобили и изкачвания, включително Targa Florio, където се класира девета общо и четвърта в класа си зад волана на Maserati A6GCS .

 

rue70d9b6671c

 

Впечатляващи резултати като този в крайна сметка помагат на де Филипис да си осигури място в болид от Формула 1 и тя прави своя дебют на състезанието за Голямата награда на Монако през 1958 г. с 250F. Същия тип кола, с която Хуан Мануел Фанджо е спечелил титлата във Формула 1 предишната година.

Де Филипис не успява да преодолее квалификацията и не се класира за самото състезание. И въпреки, че участва в пет старта от Формула 1 в края на 50-те години на миналия век, тя не стига до подиум или точки, като завършва едно състезание. Но дори и само спечелването на място сред мъжете в най-високото ниво на моторния спорт тогава, когато сексизмът е 1000 пъти по-разпространен от днес, все още е впечатляващо постижение. Де Филипис си отива от този свят на 89 години на 8 януари 2016-та.

 

3bd56238b11eb9695c9945a5493a4

 

Общо 5 жени са записвали името си в официален състезателен уикенд, но само две от тях са се класирали за състезанията. С най-много участия е италианката Лела Ломбарди, която има 3 сезона (1974, 1975, 1976), участва в 17 квалификации за Гран при, завършва 7 и само веднъж печели точки.

Нейната сънародничка Джована Амати направи ти опита през 1992 г. с Brabham, но не успя да намери място в стартовата решетка. Останалите са Мария Тереза де Филипис, британката Дивина Галица и Дизайър Уилсън от ЮАР.

 

Още снимки на двата автомобила, посветени на първата жена във Формула 1 - вижте в галерията:


 

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Живанши ( преди 1 година )
    Никога не съм подозирал, че жена е участвала във формула 1, пък камо ли 4. Явно са били за сензацията, защото според резултатите са пълна трагедия.