fallback

Polestar представи първия си кросоувър

Конкурентът на Tesla Model X получи пробег от 480 км и супербързо зареждане

Компанията Polestar представи своя трети модел. В моделната гама на шведската марка с китайски корени към лифтбека и купето се присъедини кросоувър, който трябва да се конкурира с Tesla Model X.

Третият модел на марката се нарича просто Polestar 3. Въпреки серийния си номер, кросоувърът става първият автомобил на марката, който не прилича на моделите на Volvo. Дизайнът му е вдъхновен от концептуалния Polestar Precept, показан пред публика преди две години и половина. По отношение на размерите, новият автомобил е близо до сегашния флагман Volvo XC90. Дължината му е 4900 мм, широчината - 2120 мм, височината - 1627 мм, а междуосието - 2985 мм. Пътният просвет е 211 мм с базови внушителни 21-цолови джанти.

Polestar определя своя номер 3 като „електрически SUV с впечатляващи аеродинамични характеристики“. Коефициентът на съпротивление от 0,29 обаче е малко зад основните му конкуренти - Mercedes-Benz EQS (0,20), Tesla Model X (0,24) и BMW iX (0,24). В основата на модела е електрическата модулна платформа SEA1 (Sustainable Experience Architecture), разработена от Geely за нейните модели на ток - от Zeekr 001 до Lotus Eletre.

Шасито на кросоувъра е с двойни носачи отпред и многораменни отзад, а още в базовия вариант е включено въздушно окачване с двукамерни въздушни пружини и адаптивни ZF амортисьори. На предната ос са монтирани четирибутални спирачки Brembo, а отзад - обикновени еднобутални спирачки.

Съвкупната мощност на два електромотора в базовата версия е 489 к.с. и 840 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди. По-горещата версия с Performance Pack развива 517 к.с. и 910 Нм, като набира до 100 км/ч от място за 4,7 секунди. Батерията е само една – с капацитет 111 кВт/ч, като осигурява пробег от 488 км за базовия вариант. При по-мощния пробегът е 435 км. Кросоувърът разполага със система за бързо зареждане, при която зарядът се пълни от 10 до 80% за 30 минути.

На първия етап от продажбите Polestar 3 ще се предлага в единствено в най-високо ниво на оборудване, включващо панорамен покрив, електрически предни седалки, отопляеми всички седалки и усъвършенстван автопилот с пет радара, пет камери и дванадесет ултразвукови сензора.

Доставките до клиенти стартират в края на 2023 г., като вече са известни и цените за САЩ. Те стартират от 85 300 долара, а пакетът Performance добавя още 6000 долара.

Още снимки на първия кросоувър на Polestar - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    .....и пробегът ти пада наполовина!!!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв е смисъла да се правят такива повдигнати автомобили които не стават за офроуд? Като ще правят джип, нека да е както трябва. Сложете едно яко окачване с възможност за повдигане и за слагане на големи офроуд гуми. Сложете стоманени защити отдолу. Да има и опция за понтиране на стоманени брони и лебедка. Така автоматично се увеличава броя на клиентите защото се вдига стойността автомобила.
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    Всъщност се очаква да са 10% но мисля че коментара ти е малко неадекватен особено под статия за точно този модел
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Да не се чудите защо тая години електричките ще бъдат 30% от световните продажби...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Багажника е 485 литра до 1410 със свалени седалки което е много по-малко от Тесла Х и EQS СУВ на които го водят конКурент и сравнимо с EQC и Ауди Q4
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Пробега по WLTP е 600 км а цената в Германия е от 90 хил евро + 6 600 за пакета с 0.3 сек до 100 по-бързо ускорение. Като цяло е малко разочароващо като цена-характеристики за модел започващ от 2023г
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямам представа как са успели с толкова голяма батерия да постигнат толкова малък пробег. Ако е замервана и по теихния стандарт, реалния пробег ще е наполовина.
fallback
Последни