IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus UX 300e получи по-голяма батерия

Електрическият кросоувър увеличава пробега си с 40%

Моделът UX 300e завинаги ще бъде запомнен като първото електрическо превозно средство на Lexus. През май тази година субкомпактният кросоувър с двигатели с вътрешно горене беше обновен, а сега идва ред и на неговия еквивалент с нулеви вредни емисии.


Lexus UX 300e


Подобно на модела, задвижван от ДВГ, електрическият вариант се възползва от подобрена структурна твърдост след добавяне на 20 точкови заваръчни точки около страничните и задните врати. По-важната новост обаче засяга батерията – старият пакет с капацитет 54,4 кВт/ч е премахнат, а на негово място идва нов – със 72,8%, който увеличава пробега с 40%.

От Lexus твърдят, че новата версия на техния малък кросоувър ще измине повече от 450 км с едно зареждане (по цикъла WLTP). За сравнение, първият вариант имаше показател от 400 км, но по стария цикъл NEDC.


Lexus UX 300e


Електрическият вариант получава задни амортисьори Yamaha като стандартно оборудване и пренастроен електрически сервоусилвател на волана, докато амортисьорите са специално променени за електрическия модел. Естествено, промените в стила са пренесени от UX с конвенционално захранване, ревизиран за моделната година 2023.

Електрическият мотор развива 201 к.с. и мигновен въртящ момент от 300 Нм, предавани на предната ос. Тази мощност трябва да премести доста тежкото превозно средство, чието тегло е близо 1900 кг.


Lexus UX 300e


В интериора на обновения UX 300e прави впечатление новата информационно-развлекателна система на Lexus с 12,3-инчов сензорен екран, който се възползва от по-висока разделителна способност, за да предостави по-ясна графика. Бутоните за отопляване на седалките са преместени от централната конзола вдясно от скоростния лост, където са по-достъпни.

Допълнително са инсталирани два USB-C порта пред държачите за чаши, докато подложката за безжично зареждане е вертикално удължена. Освен това в горната част е добавено LED амбиентно осветление. От Lexus допълват, че е обърнато специално внимание на намаляването на шума от вятъра и пътя, за да стане кабината по-тиха.


Още снимки на обновеният електрически кросоувър - вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Една изгладняла лисица видяла да висят от една лозница узрели черни гроздове. Тя опитала всичките си хитрини, за да се добере до тях, но усилията й били напразни, тъй като не можела да ги достигне. Накрая се отказала, но скрила разочарованието си и заявила: Гроздето е кисело, а не е узряло, както си мислех.
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този модел е пример за зле проектиран електромобил. Малка батерия, високо тегло, шумоизолация на Дачия (без преувеличение), необяснимо висок разход, бавно зареждане, колдгейт и рапидгейт. Евтин интериор. Ужасен, неизползваем софтуер. Всичко, което да можели да объркат, са го объркали. Дори да са оправили половината с фейслифта, пак ще е трагедия.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е най-красивия спортен СУВ в класа. В София един червен такъв всеки ът ми хваща окото с феноменалния си спортен дизайн.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От 300 на 400км добре ама само да не е символични бройки производство като до сега за миналата година има 5800