Животът на концептуалния автомобил е обикновено само един ярък, но кратък момент. Показани под ентусиазираните погледи на публиката и светкавиците на фотоапарати, най-смелите фантазии на дизайнерите и инженерите често напускат сцената завинаги, отстъпвайки място на следващите суперзвезди. В най-добрия случай попадат в музеи.
Често концепциите изобщо не са коли, а кухи макети, неспособни да се движат. И за тях създателите им не съжаляват особено. Други обаче имат по-голям късмет – това са напълно годни за движение превозни средства с пълноценно техническо оборудване (понякога много добро). И такива коли са ценни за хора, които ги купуват за собствените си колекции. За да се грижат за тях и най-важното - да се возят, като бъдат уникални. За такива случаи става въпрос в следващите редове.
Луди концепции, попаднали в частни ръце (ГАЛЕРИЯ):
Това не са спекулативни цифри, а показатели, получени при реални тестове, тъй като M4s е разработен и като автомобил за безопасност за американска състезателна серия Indycar и от него се изисква да може да върви бързо. В допълнение към дизайна и аеродинамиката двигателят също е необичаен - не е V8, а скромен 2,2-литров 4-цилиндров с два турбокомпресора с мощност от 440 к.с.
В резултат на това концепцията вдигна известен шум на изложби, успешно работи на състезания и след това привлича вниманието на режисьорите. За снимките са направени копия на суперавтомобила - малко по-прости и по-слаби, но все пак достатъчно добри, за да плашат каскадьорите. И поне 3 от 4 направени копия (включително оригинала) са все още живи.